Pretraži ovaj blog

srijeda, 30. travnja 2014.

Postanite izvrsni

Život je poput brave s kombinacijom, vaš je posao da pronađete ispravne brojeve u ispravnom redoslijedu kako biste dobili sve što želite. (Brian Tracy)

Ako čovjek piše knjigu, neka zapiše samo što poznaje. Imam dovoljno vlastitih nedoumica. (Johann Wolfgang von Goethe)

Vrijeme je da počnete živjeti životom kakav ste zamišljali. (Henry James)


Kroz godinu, skloni smo nekoliko puta svečano postavljati nove ciljeve. Ukoliko zaista želimo postati bolji u svim aspektima života, moramo donijeti 5 važnih odluka. Ako smo aktivni, ne znači da smo učinkoviti. Važno je provjeriti na koje aktivnosti trošimo previše vremena, a ne donose nam odgovarajuće rezultate.

Nažalost, postaviti cilj i učiniti neku promjenu ne može nitko drugi umjesto vas. Istaknuti američki poslovni filozof je jednom prilikom izjavio: „Morate preuzeti osobnu odgovornost. Ne možete promijeniti prilike, godišnja doba, ni vjetar, no možete promijeniti sebe“.

Odluka broj 1.
Preuzmite odgovornost

Jack Canfield u knjizi Načela uspjeha sugerira da preuzmemo stopostotnu odgovornost za svoj život. Preuzeti odgovornost znači da smo odgovorni za sve lijepe događaje u svom životu, ali isto tako ne smijemo okrivljivati druge za one manje dobre situacije. Najčešće smo skloni okriviti državu, roditelje, prijatelje, kolege, bračnog partnera ili šefa. Međutim, za izvrsnost u svim aspektima života, moramo se odreći svih izlika. Robert Resnick je odgovornost izrazio kroz formulu D (događaj) + R (reakcija) = I (ishod). Najjednostavnije rečeno, to značiu da je svaki ishod u vašem životu rezultat vaše reakcije na prošli događaj. Ukoliko vam se ne sviđaju vaši ishodi, morate promijeniti vaše reakcije.

Odluka broj 2.
Birajte društvo

Vince Lombardi je rekao da je samopouzdanje zarazno, kao i nedostatak samopouzdanja. Ukoliko se družite s pogrešnim ljudima, uskoro ćete preuzeti njihove navike, razmišljanja i stavove. Ukoliko želite postati izvrsni u onome što radite, morate se družiti s pozitivnim osobama, proaktivnim i uspješnim, a ne onima koji to nisu. Uspješni ljudi vjeruju u svoje snove i vrijedno rade kako bi ih ostvarili. Na papir A4 formata napišite imena svih ljudi s kojima ste se družili u posljednjih mjesec dana i s crvenom kemijskom zaokružite ljude koji u vama bude negativne osjećaje. Kada to učinite, pronađite način da manje vremena provodite s tim osobama, kako biste umanjili njihov utjecaj na vaš optimizam.

Odluka broj 3.
Budite uporniji i hrabriji

Budite hrabriji i odvažite se tražiti nešto za sebe. Najveći broj osoba odustane prije nego što nešto zatraži, bilo da je riječ o pozivanju drage osobe na kavu ili traženju novog radnog mjesta. Nedostatak hrabrosti velika je prepreka zbog koje ljudi propuštaju napraviti iskorak u svom životu. Marketinški stručnjak Herbert True otkrio je da 44 posto svih prodavača odustane nakon prvog telefonskog poziva, a ukupno 94 posto prodavač odustane nakon četvrtog poziva. Ako uzmemo u obzir podatak da se svih 60 posto prodaja zaključi tek nakon 4 poziva, onda možemo zaključiti da ljudi vrlo često odustaju korak prije uspjeha. Vještine, hrabrost i upornost formula su uspjeha u svim poljima života.

Odluka broj 4.
Prihvatite promjene

Danas smo suočeni s brojnim promjenama u društvu i gospodarstvu. One osobe koje imaju otpor prema promjenama propuštaju život. Promjenama ne možemo upravljati, ali se moramo prilagoditi. Svaku promjenu (dobru ili lošu) moramo prihvatiti kao još jedan normalan događaj u životu koji nas uči i gradi našu mudrost. U svakoj lošoj promjeni pronađite nešto dobro, a ukoliko to sami niste u stanju učiniti, potražite komentar dobronamjernog člana obitelji ili prijatelja koji vas razumije. Iz svake promjene onda izvucite ono najbolje za sebe i pripremite se na još promjena koje nas očekuju iz dana u dan.

Odluka broj 5.
Živite i radite s entuzijazmom

Američki pjesnik i esejist Ralph Waldo Emerson lijepo je formulirao značenje entuzijazma u životu: „Entuzijazam je jedan od najmoćnijih pokretača uspjeha. Kada nešto činite, učinite to svim silama. Unesite se cijelom dušom u to. Dajte mu pečat vlastite osobnosti. Budite aktivni, budite energični, budite vjerni i puni entuzijazma i ostvarit ćete svoj cilj. Ništa se veliko nikad nije postiglo bez entuzijazma“. Strast u životu i poslu je vidljiva na prvi pogled. Ukoliko želite postati izvrsni u svim područjima života, drugima mora biti jasno da uživate na svakom koraku, u svakoj aktivnosti. Ukoliko pronađete posao koji volite, bit ćete uspješniji. Ukoliko uživate u nekom hobiju, iz njega će isijavati i vaša ljubav. Ako se tako ponašate u svakom segmentu vašeg života, okružit će vas ljudi istih razmišljanja, istih ciljeva i namjera.

ponedjeljak, 28. travnja 2014.

Različitost

Ovaj vikend sam razgovarala s dragim prijateljem u vezi jednog događaja na kojeg me je pozvao. Nisam se mogla odlučiti jer sam već imala jedan dogovor, a nisam baš sklona otkazivanju prethodnih dogovora osim ako nije riječ o nekoj višoj sili ili nekom naknadnom uvidu, odnosno značajnijoj promjeni situacije. Kako bih "racionalno" procijenila situaciju, počela sam čitati više o tom događaju, gledala neke snimke na Youtube-u i tako... Nešto me nije vuklo...

I tako, javila sam prijatelju da proučavam ponudu i sadržaj, a on mi je na to rekao da prestanem jer ću se razboljeti od razmišljanja... E sad, svatko govori iz svojih cipela i temeljem svojih osjetila... Često čujem da mi ljudi kažu: "Manje misli!". Međutim, svatko od nas ima svoju ideju o određenom ponašanju. Na primjer, ja jako volim razmišljati i stalno nešto kombiniram i pri tome se jako zabavljam. To znaju oni koji me dobro poznaju, ali djelomično i oni koji prate moje objave na društvenim mrežama. Volim uočavati stvari koje drugi ne primijete ili samo pored njih prođu i onda o njima razmišljati. Stalno mi prolaze kojekakve ideje kroz glavu, dok neki ljudi uživaju u tome da umire mozak, ništa ne rade i samo osjećaju... Neki vole slušati, neki vole biti jako aktivni i cijeli vikend provode u fizičkoj aktivnosti. Neki odluke donose spontano, neki razmišljaju... Ja volim čitati, proučavati, misliti i pisati... Sigurno ne mislim da bi to mogla biti zabava za sve nas i da će baš svaka osoba u tome pronaći zadovoljstvo. Često smatramo da drugi trebaju biti kao i mi, da bliskost podrazumijeva iste poglede na neke aktivnosti, pojave ili ponašanja, što nam automatski znači da se razumijemo i nadopunjujemo. No, je li to uistinu baš tako? Možda. Ja ipak smatram da različitost može biti vrlo inspirativna jer imamo vrijednu priliku učiti jedni od drugih...

Sjećam se, prije par godina me je jedan poslovni partner pitao jesu li me roditelji tukli, kad cijeli život provodim uz knjige :) Njemu je to bilo nezamislivo i jedva je dočekao maturu da se riješi svih knjiga iz kuće... Meni je to nezamislivo...
I tako, zaključak je da smo različiti, da svatko ima pravo na svoj "veseli svemir" u kojem može uživati.
Nezgoda je samo ako još niste pronašli taj svoj svemir! Ne pitajte druge gdje je i kakav je taj svemir, jer točan odgovor na to pitanje imate samo vi...

petak, 25. travnja 2014.

Poslovna i životna igra

Probudila sam se danas sa zanimljivom rečenicom: "Nije važno kakva je igra, važno je tko je igrač i kako igra!"

Na Facebooku sam se malo našalila s tim i rekla da sam jako mudra po noći :) Međutim, i nije to tako smiješno, jer meni najbolje ideje padaju na pamet kad sam opuštena, odnosno kad nisam opterećena svakodnevnim obvezama. Ponekad mi je teško balansirati između vremena opuštanja u kojem planiram i smišljam nove projekte i vremena brojnih aktivnosti koje moram odraditi nakon što nešto smislim.

Godinama se nisam odmarala niti opuštala i sad mi uopće nije jasno kako sam to uspjela... Prošla godina je bila prijelomna i odlučila sam posvetiti se sebi i relaksaciji... Još uvijek "učim" kako se to radi, ali rezultati mi se već sviđaju. Dakle, treba raditi i ja sam uvijek za rad, no vrijeme odmora je ključno za kreiranje i stvaranje novih ideja i projekata. 
Stručnjaci kažu da čovjek ne može pronaći svoju misiju dok ne upozna sebe u potpunosti. Rad zbog toga uključuje obavljanje svakodnevnih poslovnih aktivnosti i osobni razvoj. Po mom mišljenju, jedno bez drugog ne bi trebalo ići. Ponekad uočim pojedince koji samo rade (i ja sam bila takva), ali sve češće vidim i one koji se fokusiraju samo na osobni razvoj, ali se nikada ne aktiviraju u poslovnom smislu... 

S tim u vezi, za razmišljanje o budućem razvoju, zanimljiva je pjesma R. Frosta:
"Moj životni cilj je ujediniti 
moje zanimanje i moj poziv
Kao što moja dva oka tvore jednu sliku.
Samo tamo gdje su ljubav i potreba jedno...
gdje rad je igra za smrtnikov zalog
može djelo služiti nebu
i budućnosti."

četvrtak, 24. travnja 2014.

Postavljanje ciljeva

Danas sam imala radionicu o uspješnom pokretanju i vođenju projekta. U razgovoru s predivnim damama i sudionicama radionice, podsjetila sam se na listu ciljeva koju sam napisala prije par mjeseci.
Ta lista ima preko 100 ciljeva. Zanimljivo je kad počnemo pisati kako smo u stanju napisati i puno, puno više... Otkrijemo neke riječi, želje i tajne za koje nismo ni znali da se skrivaju u nama... Neki od vas koji nemaju svoju listu ciljeva pomislit će da pisanje i nije loša ideja i tu ideju ostaviti za kasnije... Međutim, važno je da uzmemo prvi papir koji nam dođe pod ruku i krenemo odmah. Ideje nam dolaze, imamo ciljeve pa ih zaboravimo, zamijenimo ih, predomislimo se, smislimo nešto novo i tako cijelo vrijeme...
Kad definiramo ciljeve, važno je da im se posvetimo, da budemo predani i dosljedni... Isto tako, važno je da imamo velike snove. Zašto sami gradimo zidove koje ne možemo preskočiti kad smo rođeni da sanjamo i ostvarujemo puno više od onoga što možemo i zamisliti?!
Želim da vam pisanje prijeđe u naviku, postavljanje i ažuriranje ciljeva postane vaša zanimacija, a njihovo ostvarivanje svakodnevnica... <3

ponedjeljak, 21. travnja 2014.

Dijalog poduzetnika i klijenta

Mnogi poduzetnici vide vrijednost razgovora s kupcima ili klijentima. Naravno, ako samostalno obavljaju posao, uvijek su u kontaktu s onima kojima su namijenjeni njihovi proizvodi i usluge. Međutim, rastom broja zaposlenika ili pojavom novih obveza, neki poduzetnici tu aktivnost u potpunosti prepuštaju drugima. Da bismo uspjeli kreirati proizvode i usluge s kojima će tržište biti zadovoljno, moramo poznavati kupce. Upravo iz tog razloga velike tvrtke istražuju tržište, odnosno angažiraju specijalizirane agencije za istraživanje tržišta.

Kao što neki uspješni menadžeri u velikim tvrtkama kontinuirano neformalno razgovaraju sa zaposlenicima, provode vrijeme u prodavaonicama, promatraju i slušaju, tako bi se i mali poduzetnik trebao ponašati s kupcima i klijentima. Pitati kupce za povratnu informaciju ključno je za kreiranje budućih planova, a pri tome pomaže kontinuirani dijalog. Cilj razgovora s kupcima je otvaranje komunikacijskih kanala, jer poslovne prilike trebamo biti spremni iskoristiti kada se ukažu.

Za provjeru koliko ste upoznati s kupcima u svom poduzetničkom projektu, pokušajte što detaljnije odgovoriti na sljedećih 6 pitanja:

1. Što vaši kupci najviše cijene u vašoj ponudi i zašto?

2. Tko su i kakvi su vaši tipični kupci?

3. Navedite 6 elemenata koji su zajednički svim vašim kupcima?

4. Kako su kupci i od koga čuli za vašu ponudu?

5. Na kojem mjestu i kako prikupljate podatke o vašim kupcima?

6. Zašto kupci kupuju vaše proizvode ili usluge i kako donose odluku o kupnji?

Neki će vrlo jednostavno i spremno odgovoriti na sva postavljena pitanja. Nekima će se ipak ova lista učiniti jako teškom jer su poduzetnici češće fokusirani na svojuponudu nego na kupce i klijente. Dugoročno gledano, važno je osvijestiti značaj kupaca u poslovanju i saznati što više informacija kako bi naša ponuda u budućnosti bila što bolje prilagođena njihovim željama i potrebama. Uspjeh je moguće očekivati samo ako pametno procijenimo u kojem smjeru će se kretati tržište, a najvažniji dio tržišta su naravno oni kojima je naša ponuda namijenjena.

srijeda, 16. travnja 2014.

Dobra djela traju vječno

Dragi čitatelji bloga, približava se Uskrs i pripremamo se za obiteljsko druženje uz blagdanski stol, a mnogi se vesele i prilici za manji odmor.

Svi smo društvena bića i živimo s drugima. Naravno, svatko od nas treba imati dovoljno samopouzdanja da se prvo pobrine za sebe i svoju dobrobit jer tek onda možemo pomoći drugima. Slijedom toga, dobro je poduzimati aktivnosti pomoću kojih barem još jedno biće uz nas ima određenu korist. Mnogi govore o društvenoj odgovornosti, timskom radu na mnogim projektima i lojalnosti grupi pa evo prilike da definiramo pojmove koji se često koriste (prema Rijavec i Miljković).

"Socijalna odgovornost odnosi se na našu spremnost da pomognemo drugima čak i onda kad od toga nećemo imati nikakvu osobnu korist."
"Lojalnost odražava nepokolebljivu odanost i povjerenje bilo u prijateljstvu bilo grupi - njenim principima i ciljevima."
"Sklonost timskom radu odnosi se na sposobnost osobe da dobro radi i surađuje s drugim članovima grupe na postizanju zajedničkog cilja."
"Biti generativan znači generirati, tj. proizvesti neke dobre stvari i neke dobre ljude. Generativnost uključuje i stalnu brigu za buduće generacije. U jednom trenutku svog života svi shvatimo da nećemo živjeti vječno i želimo ostaviti nešto pozitivno za budućnost."

Ako nešto želimo postići, omogućimo i drugima da budu dio tog uspjeha ili postignuća. Tada i mi dobijemo najviše. Kad nam je teško i kad se brinemo oko nečega, najbolji potez koji u tom trenutku možemo napraviti jest da pomognemo drugome, nekoga pozitivno iznenadimo ili mu uljepšamo dan.

Ovo su moje ideje za razvijanje generativnosti, a predlažem svakome od vas da smislite svoju listu i posvetite joj se...
  • Osmijeh je lijek. Darujmo ga prvo sami sebi u zrcalu, zatim članovima naše obitelji, a onda suradnicima i svima onima koje sretnemo u danu.
  • Pomozite životinjama. Nahranite ptice ili mačke, udomite životinjicu, donirajte udrugama koje brinu o životinjama.
  • Naučite nekoga neku novu vještinu ili ga savjetujte u području koje vama dobro ide. Zato ja pišem blog! Postoje naravno i drugi načini, to mogu biti savjeti na kavi, organizirane radionice, instrukcije, priručnici, videomaterijali i slično...
  • Darujte svoje vrijeme nekome i kad imate najveću gužvu. Darovi ne moraju biti  materijalni. Ako ste nekome poklonili svoju pažnju i ljubav, to je vrijednost kojom ste nahranili nečiju, ali i svoju dušu...

Sretan Uskrs!

četvrtak, 10. travnja 2014.

Marketinška lista za provjeru poslovanja

U malim tvrtkama poslovanje se često svodi na svakodnevnu borbu s hitnim aktivnostima, a za planiranje poduzetnici nažalost imaju vrlo malo slobodnog vremena. Prije par godina mnogi stručnjaci su učestalo savjetovali da se svaki menadžer mora povući barem na 1 sat dnevno, odvojiti od telefona i ostalih smetnji i razmišljati strateški o budućem poslovanju. Koliko je to zaista prisutno u praksi, svatko od nas zna iz svog okružja ili vlastitog radnog mjesta. Mnoge odluke u malim poduzećima donose se u trenutku kada je problem kulminirao, a rjeđe se planira i predviđaju situacije koje će nastupiti tek za nekoliko mjeseci. Osobno, sklonija sam promišljati o budućem poslovanju i ne donositi odluke pod pritiskom i u kaosu kad i najiskusniji mogu napraviti fatalne pogreške.

Iako poslovanje ne možemo provjeriti za 5 minuta, evo kontrolne liste s 12 pitanja iz koje ćete dobiti instant informaciju imate li dovoljno saznanja o sebi, svom projektu i budućim trendovima, odnosno tržišnim okolnostima koje će utjecati na vaš posao:
  1. Što ja osobno želim postići ovim poslom?
  2. Kako u 1 rečenici mogu opisati svoju ponudu, a da svakome bude razumljivo čime se bavim?
  3. Kako vidim svoj posao za 3 godine?
  4. Imam li dovoljno resursa da održim posao kroz 6 mjeseci? Ako imam, koji su to resursi? Ako nemam, gdje i kako mogu nabaviti resurse?
  5. Znam li koje su posljedice (prednosti i nedostaci) vođenja svog posla?
  6. Koliko je moja ideja postojana i koliko će biti zanimljiva i kroz sljedećih 5 godina?
  7. Što je moja najveća snaga zbog koje će ljudi ili tvrtke kupovati od mene?
  8. Zašto ljudi uopće kupuju od mene?
  9. Kako ću uspješno održavati vezu i odnos s postojećim kupcima/klijentima, a kako ću privući nove (i koje)?
  10. Mogu li ostati vjeran svom poslovnom konceptu ako se promijene tržišne okolnosti?
  11. Zašto bi sa mnom surađivali kvalitetni ljudi? Što im nudim?
  12. Što mogu učiniti više od onoga što sam obećao kupcu/klijentu?

utorak, 8. travnja 2014.

Svijet po vašoj mjeri

Vjerujem da se kao i mnogi drugi trudite ostvariti svoje poslovne ciljeve i pronaći društvo onih s kojima vam je ugodno i s kojima ćete s užitkom poslovati. Ja se većinom uspijem motivirati i uvijek hrabro krenuti dalje, no ima dana kad se pitam jesam li ja uopće normalna i zašto radim to što radim. Sva sreća, taj trenutak i retoričko pitanje ode kako je i došlo, jer se sjetim svoje poslovne svrhe, slegnem ramenima i kažem: "Idemo vedro dalje!"
Obzirom da nismo od kamena, bilo bi dobro s vremena na vrijeme, za samoprocjenu, razmisliti vidimo li smisao u obavljanju svog posla. Važno je osjetiti dublji smisao svakodnevnih aktivnosti da bismo mogli "gurati" dalje. Ako ne vidimo smisao u poslu, bilo bi dobro smisao potražiti u hobiju, nekom dodatnom poslu ili aktivnostima... Naravno, koliko ćemo vremena posvetiti tim dodatnim aktivnostima, ovisi što želite postići i koliko vremena vam ostaje za to što vam je jako važno... Za smislom se traga... Vjerojatno već jednim dijelom živite u skladu sa svojim smislom, no za potpuno zadovoljstvo - važno je osvijestiti što zapravo želimo i kakav svijet oko sebe želimo.
Bilo bi dobro, s vremena na vrijeme, razmisliti koji ljudi su vam uzori u poslu i kakva osoba želite biti za 2 ili 3 godine, odnosno analizirati koji ljudi su već postigli ono što vi želite... Isto tako, važno se prisjetiti i karakteristika onih ljudi koji su u suprotnosti s onim kako biste vi željeli da vas ljudi doživljavaju i pamte.
Često volimo misliti da smo u pravu i da je naše ponašanje jako ispravno, no važno je promisliti bismo li uživali da su svi ljudi kao mi, odnosno da imaju barem slično ponašanje, vrijednosti i reakcije?! Kako bi izgledao svijet da su svi vaši prijatelji, suparnici i kolege slični vama?! Biste li voljeli da se sutra probudite u takvom svijetu?!
Ako je odgovor "da", onda je dobro nastaviti putem kojim ste krenuli i potruditi se postići još više, a ako je odgovor ipak "ne", onda treba vidjeti kako možemo mijenjati sebe da bismo bili zadovoljni vlastitim odrazom u zrcalu i kreirali svijet po svojoj mjeri! 

petak, 4. travnja 2014.

Ratovanje na domaći način

Oni koji pobijede u svakoj bici zapravo nisu vješti... Oni koji druge vojske učine bespomoćnima bez borbe su najbolji (Sun Tzu).

U poslu, svi mogu ratovati... U društvu u kojem se potiče agresija, nameće uništavanje suparnika i podržava poslovno osvećivanje, svašta je moguće... Neki proaktivno napadaju i gaze, a neki sa strane sjede i gledaju te šuteći podržavaju agresivniju stranu računajući na koristi koje mogu naknadno dobiti.
U poslu, često gledam takve slučajeve. Osobno, možda ljudi i razumiju da je nešto što podržavaju loše, ali od toga imaju određenu financijsku ili osobnu korist koja je onda ispred vrijednosti, morala i etike.
Komercijalno gledano, sve je to posao i ništa nije osobno... Samo, jesmo li mi ljudi prije svega ljudi, a onda "žrtve funkcije" koju u određenom trenutku obavljamo?! Naravno, svatko za sebe neka donese odluku po kojim principima će živjeti i poslovati, no sve što radimo govori o nama. Sami sebe trebamo pogledati u zrcalo svako jutro i biti sebi najbolji prijatelj kroz cijeli život. Hoćemo li to moći ako samo "piarovski" govorimo da smo dobri i duhovni, a svakodnevno dokazujemo drugačije?! Jednom sam već govorila o tome da smo ono što o nama ljudi govore kad napustimo prostoriju... Mnogi će "u lice" reći pregršt komplimenata i riječi podrške u svrhu boljih i produktivnijih poslovnih odnosa... Međutim, postoji li nešto što nam ne govore?! Postoji li nešto što o nama misle, a ne usude se reći?!
Ipak, kad se zatvorimo u 4 zida, svatko od nas zna na što je ponosan, a o čemu radije izbjegava misliti... Kad smo sami sa sobom i umirimo vanjsku i unutarnju buku, sve je kristalno jasno... Mir i usklađenost s onim kako se ponašamo i što osjećamo mjera je našeg zadovoljstva...
I tako, dok neki nastoje potaknuti rat i bore se, ja uvijek plovim nošena nekim drugim plimama...
Ugodan i miran vikend vam želim!