Pretraži ovaj blog

ponedjeljak, 31. ožujka 2014.

Planiranje ponedjeljkom

Znam da bismo petkom trebali pospremiti sve sa stola, proslijediti dokumente dalje, poslati mailove, uputiti upite koje trebamo i ostaviti sve uredno za novi radni tjedan...
Međutim, ja to u petak nisam stigla napraviti pa je došao ponedjeljak... Nije ni ponedjeljak loš dan za napraviti  sitne, ali bitne poslove... :)
Kažu ljudi da se po jutru dan poznaje. Ponedjeljkom to kod poduzetnika nije tako... Radi se cijeli dan i nema baš nekog normalnog radnog vremena... Dok su ostali ponedjeljkom ujutro na kolegijima ili "brifinzima", meni je to doba kad imam najmanje telefonskih poziva i e-mailova. Onda mi preostaje da se pozabavim sa svojim planovima za ovaj tjedan i očistim što se može... Ovdje ne mislim na krpu i prašinu, već "neželjenu poštu", papire koji čekaju svoje mjesto i arhiviranje, članke koji čekaju svoj red na čitanje i rješavanje zaostalih nepotrebnih tereta iz prošlosti :)
Gdje caruju kaos i gužva, nema prostora za novo... Čišćenjem otvaramo vrata za nešto svježije i bolje za nas...
Zanimljivo je da mene često veseli i čekanje da vidim što će se lijepo dogoditi... Ponedjeljkom sam valjda iznimno romantična pred očekivanjem novih poslovnih aktivnosti... :)

I tako, sve nešto mislim, zalijepit ću si podsjetnik da svaki ponedjeljak krenem po sljedećoj proceduri:
  1. Pregledaj i obriši barem 100 starih mailova (inbox ili sent items). Nije lako, ali se na kraju isplati...
  2. Odaberi jedan težak zadatak koji ćeš riješiti ponedjeljkom do 15.00 i onda uživati u ostatku dana... Nakon toga, ponedjeljak je jedan predivan dan... :)
  3. Odaberi jednu pametnu stručnu knjigu o menadžmentu ili osobnom razvoju, otvori neku stranicu i pročitaj što piše te razmisli kako to kreativno možeš uklopiti u neku od tekućih poslovnih aktivnosti... Uklopiti učenje u svakodnevne aktivnosti je stvar izbora!
  4. Zanemari društvene mreže i telefonske pozive na neko vrijeme i posveti se jednosatnom planiranju i zapisivanju poslovnih aktivnosti bez ikakvog ometanja. Leteći planovi su baš takvi kako sam ih opisala - nemaju uzemljenje :)
  5. Pronađi barem 2 aktivnosti kojima ćeš se posebno veseliti kroz tjedan. To može biti neka poslovna kava s dragom kolegicom ili kolegom ili odmor uz masažu... Može biti odlazak frizeru ili dogovor važnog sastanka... Mogućnosti su ogromne, a dobro je da ih mijenjamo kroz tjedne, jer istraživanja kažu da su sretniji oni koji imaju dojam da žive sadržajan život bez pretjerane rutine...
Ne dajemo neki značaj svim jednostavnim stvarima koje obično činimo... Kad one dobiju svoje ime i formu, ideje postaju zadaci kojih se treba pridržavati... Kad se pridržavamo znači da smo dosljedni. Kad smo dosljedni u kvalitetnoj provedbi, znači da smo izvrsni... I onda mi odmah padne na pamet ona Aristotelova izreka: "Ono smo što stalno iznova činimo. Izvrsnost, nije jedan postupak, nego navika!"

Želim vam kreativan i sadržajan tjedan po vašoj mjeri!

nedjelja, 30. ožujka 2014.

Rođendan

Danas slavim rođendan! Mnogi me pitaju koji pa evo da javno kažem - 38. Ni puno ni malo... Taman dovoljno da sam neke stvari raščistila sama sa sobom, naradila se kao "crnac" od svoje 18-e... Dakle, 20 godina radim punom parom, a i škola mi je pri kraju :) ;) Šalu na stranu, htjedoh reći da mi je prošla godina bila odlična. To ne znači da je bila lagana... U edukaciji kriza traje već 5 godina, mogli bismo slaviti kakvu obljetnicu oko Uskrsa... Ja sam odlučila napustiti neke stare poslove, odustati od nekih projekata koji su donosili zaradu, osloboditi se nekih privatnih obveza, početi raditi neke stvari koje do sada nisam radila, pobrinuti se o svom zdravlju i tako... Mnogi će reći da se promjene itekako vide izvana i to je istina... Međutim, najveća promjena dogodila se unutra, u meni... Kako bih proslavila rođendan, dan prije (u subotu ujutro) sam otišla sama prošetati po gradu, zapaliti svijeću na Kamenitim vratima, svratila na kolač i prošetala Tkalčićevom. Sama... Ne zato što nisam imala s kim ići, već zato što sam htjela malo razmisliti, porazgovarati sama sa sobom, upiti malo proljetnog sunca u ta 2-3 sata koliko je trajala šetnja. Mogu reći da se ne sjećam kad sam tako lijepo uživala u miru... Čak nisam nikoga ni srela u gradu, što se rijetko događa...

I što sam zaključila? Teško mi je sažeti, ali evo pokušat ću uklopiti razmišljanje u 5 točaka:

1. Kad trebaš donijeti odluku, povuci se, umiri, razmisli bez žurbe, pametne odluke ne nastaju iz kaosa! Kad trebaš nešto lijepo zaključiti i upiti predivan osjećaj, procedura je ista :)

2. Nije lako svaki dan ići dalje... Kad je najteže, treba se sjetiti koliko smo uspjeha već ostvarili, koliko novaca zaradili, koliko prepreka preskočili... Nakon 6 mjeseci ili godinu dana, mnogi stari problemi izgledaju tako mali. To je zato što su problemi uvijek isti, ali mi smo narasli...

3. Znam da sad zahvalnost zvuči kao već "ofucani" pojam, međutim jako malo smo zahvalni za sve blagoslove koji su nam darovani. Zaboravljamo na sitnice, odnosno neke stvari koje možda podrazumijevamo kao normalne... Jučer i danas sam posebno zahvalna ljudima koji mi omogućavaju da radim posao koji volim, posao od kojeg živim i u kojem svakodnevno rastem!

4. Okružite se dobrim ljudima... Ja računam na ljudsku dobrotu. Viđam je svakodnevno i upoznajem toliko predivnih ljudi da je to pravo malo čudo! Izbjegavajte ili smanjite druženje s onima koji vas ometaju da budete ono što jeste i s kojima ne možete biti još bolja osoba.

5. Sjetite se čudotvornog učinka osmijeha i blage riječi. Sjetite se kolika je moć pohvale i iskrenog komplimenta. Svi su po nečemu posebni i jedinstveni. Svi imaju ono nešto što rade najbolje na svijetu! Ja to vidim u svakome, a kod nekih ne znam od kud bih počela s pohvalama i izrazima divljenja!  Toliko je puno ljudi oko mene od kojih nešto mogu naučiti... Toliko je onih koji imaju iskreno srce i dobre namjere... Šteta što mediji i društvo oko nas nije sklono takvim ljudima... Međutim, ne gubim nadu da će se i to jednog dana promijeniti...

Hvala svima na čestitkama, riječima podrške i lijepim željama! <3

petak, 28. ožujka 2014.

Vrhunski projekt

Danas sam opet svjedočila postojanju veza oko nas... Ovaj put me je to saznanje jako razveselilo i čak sam se našalila na tu temu... Zašto? Osjetila sam ogromnu snagu i zadovoljstvo, jer sada znam da bez obzira na sve, imam svoj put i mogu ostvariti svoje ciljeve... Sigurna sam da je baš svatko od nas nevjerojatno jak i može napraviti sve ono što zamisli i snažno želi...

R. W. Emerson je rekao: "Ono što je iza nas i ono što je pred nama nevažno je u usporedbi s onime što je u nama!"

Profesor T. Ivančić kaže: "Previše smo se okrenuli prema van, čitamo dnevni tisak, slušamo medije te nam se duša počinje raspadati od nesigurnosti i gubljenja identiteta. U nama postoje klice koje mogu izrasti u  osobe sposobne osnovati vlastito poduzeće, pokrenuti neki novi projekt, hrabro se zauzeti da u javnosti vladaju optimizam i perspektivnost. Naš je duh svemoćan i stoga može svladati sve prepreke koje stoje na putu našim vizijama."

Lako je povjerovati da je nešto nemoguće, da ne možemo tragati za vlastitom poslovnom srećom, jer smo sa svih strana bombardirani negativnim porukama. Negativne priče se prepričavaju od usta do usta i stvara atmosfera u kojoj i najuporniji zaključuju da se više ne vrijedi boriti. Odustati je lako, prepustiti se još lakše, prihvatiti negativnost zvuči logično, no ja sam uvijek za kreativnost koja će uvijek iznova pronaći način da se svako jutro motiviramo. Kao što u prodaji mnogi odustaju tik do pozitivnog rezultata, tako i u poslu mnogi posustanu i zaključe da rezultati nisu vrijedni uloženog truda i energije. Ipak, trebamo se podsjetiti na jednu istinu koja piše i u podnaslovu ovog bloga... Ne smijemo zaboraviti da trebamo raditi dok imamo svjetla, jer smo odgovorni za talente koji su nam povjereni! U nama je snaga koju možemo i trebamo aktivirati, u nama su moći na koje ne računamo, u nama je sve što nam treba da krenemo dalje... Pozitivnih primjera je uvijek bilo i bit će, samo je važno u kojem smjeru gledamo... Puno snage vam želim! 

srijeda, 26. ožujka 2014.

Menadžer u malom poduzetništvu

T. Cowen kaže da će ubrzane tehnološke promjene, kao i nestanak srednje klase dovesti da će samo 15-ak posto ljudi moći računati na vrlo dobar život, a ostale čeka život u razmjernom siromaštvu... Prognoza nije optimistična, no tjera nas na promjenu razmišljanja i stavova...
Mnogi upravo u ovom vremenu krize odlučuju pokrenuti vlastite poduzetničke projekte i sami sebe zaposliti. Mnogima je uspjelo i uživaju u kreativnosti svog posla, samostalno kreirajući poslovnu politiku i strategiju. Naravno, danas za uspjeh nije dovoljna samo sreća i volja. Potrebna su mnoga znanja i vještine, kao i poznavanje potrošača i cijelog tržišta. 

Ako razmišljate o poduzetništvu ili već vodite neki odjel ili malu ili srednju tvrtku te vas zanima kako uspješno upravljati projektom, pridružite nam se na jutarnjoj nastavi u okviru verificiranih programa usavršavanja Poslovnog učilišta Filaks. 

Nastava za program Menadžer u malom poduzetništvu kreće 14. travnja i održava se utorkom i četvrtkom od 10.00 do 14.00. Program je verificiralo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta i upisuje se u e-radnu knjižicu kao novo zvanje. Promotivna školarina (obzirom na 10. generaciju programa usavršavanja) za jednokratne uplate iznosi 4.250 kuna, a za plaćanje u ratama 5.850 kuna. Sve informacije dostupne su na elvira@filaks.hr
Dobrodošli!

utorak, 25. ožujka 2014.

Ideje i kreativnost

"Zamislite tvrtku koja svakodnevno prima stotine telefonskih poziva od mogućih klijenata, ali obrati pozornost na samo nekoliko njih. Je li to dobro upravljanje poslom? To je nepoštovanje kojim postupamo prema mnogim idejama koje stvaramo svakog dana (A. Green)."

Svaki dan nam "padne na pamet" veliki broj zanimljivih ideja i dobijemo nadahnuće da nešto napravimo na drugačiji način. Međutim, vrlo rijetko obraćamo pažnju na te misli koje lete i mijenjaju se iz minute u minutu. Stres i svakodnevne aktivnosti odvlače nam pažnju i ne posvećujemo se vrijednim idejama koje nam se svakodnevno pojavljuju kao bljeskovi. Često pomislimo kako je nešto dobra ideja i obećamo sami sebi da ćemo je zapamtiti i poslije iskoristiti, a ona onda nestane kao da nikad nije postojala. Rijetki ljudi zapisuju ideje i imaju svoju "knjigu ideja". Još rjeđi fotografiraju ono što ih inspirira i bilježe ono što vide fotografijom, iako danas svi imamo dostupne mobitele. Rijetki sa sobom nose blokić u koji zapisuju ono što ih potiče na razmišljanje i kreiranje.Isto tako, možemo ideju zapisati i u mobitel ili snimiti glasovnu poruku... Puno je mogućnosti, a tako ih malo koristimo.
Ideje ne najavljuju svoj dolazak niti možemo znati kad će se pojaviti. Zato je važno biti spreman, uočiti ih, posvetiti im pažnju i zabilježiti ih. Ideje se množe kao zečevi pa teško možemo stati kad ih jednom počnemo proizvoditi i kreirati nova rješenja. Ako imamo 100 ideja, među njima je sigurno barem jedna odlična koju možemo iskoristiti za poslovni uspjeh!

nedjelja, 23. ožujka 2014.

Trenutak istine u karijeri

Nekad mislim da radim jako važan posao... Ponekad mi se učini da sam tako mala i pomalo nevažna u moru svega i svačega na tržištu...
Međutim, jesmo li mali ili veliki - nema veze. U kojoj djelatnosti radimo - isto nema veze. Kojeg smo zanimanja - također nema veze...
Važno je samo prenosimo li na ljude nešto vrijedno, dobro ili korisno i dotičemo li njihova srca (bez obzira na koji način i kojim putem)... U svakom poslu može se biti vrhunski stručnjak, radnik, motivator, pozitivac, netko u čijem društvu je dan ljepši... 

Prije nekoliko godina sigurno nisam ovako razmišljala... Skoro svaki dan je bio ispunjen naporom, strkom, živciranjem i često brojnim analizama koje sam vrtila po sto puta... Onda sam zaključila da mi je potrebna promjena. Odmah na početku nisam znala kako bih tu promjenu napravila pa sam i oko toga bila nestrpljiva. Naravno, kad je čovjek spreman, onda se i dogode prilike koje nam pomažu da se usmjerimo prema pravom putu. Moj put nije bio jednostavan niti lagan. Doživjela sam puno avantura i u osobnom razvoju, ali i razvoju svoje karijere. Upravo zbog toga se trudim ispričati svoju priču i na neki način nastojim motivirati druge da učine ono što oni smatraju najboljim za sebe. Tako je nastala i radionica Duhovni menadžer u vama

Kada nemate što izgubiti, vrijedi se potruditi i pokušati napraviti nešto bolje životne uvjete za sebe. Svojim ponašanjem, stavovima, razmišljanjima i namjerama utječemo na ljude oko nas. Ne možemo promijeniti makro okružje, niti uspostaviti ravnotežu u cijelom svemiru, ali svi to možemo učiniti prvo u sebi, a onda u svojim obiteljima i u društvu naših prijatelja. 

Pronađite vrijeme za dobre ljude, koji u vama potiču pozitivne emocije, za ljude koje imaju dobre namjere i veliko srce. Ako se bolje osvrnemo, naći ćemo ih zaista puno i u kompeticiji sklonom poslovnom svijetu.

Ljudi provedu cijeli život ili dobar dio života čekajući da se nešto posloži, da ih netko ili nešto pokrene, čekaju neko nadahnuće, potvrdu od drugih, potvrdu da će sigurno uspjeti ili čekaju da ih netko sufinancira.

Nema savršenog vremena da se nešto učini niti certifikata koji vam unaprijed može dati jamstvo da će stvari teći prema unaprijed definiranoj špranci ili formuli. Upravo iz tog razloga treba početi odmah!

Pozivam vas na radionicu i savjetovanje s područja duhovnog menadžmenta, odnosno avanturu u kojoj ćemo potražiti dublji smisao i dodatnu inspiraciju u svim poslovnim situacijama. Radionica će se održati u subotu, 29. ožujka (dan prije mog rođendana :)) u Filaksu.


Sadržaj radionice

Trenutak istine u karijeri
  • razlika između zanimanja, posla, karijere i životnog poziva
  • pogled s distance na karijeru i spoznaja svrhe
  • brzi tempo života i utjecaj okoliša na naše ponašanje (pozitivan i negativan)
  • gubljenje iz vida svog prirodnog potencijala i potencijala drugih
  • emocionalna inteligencija u praksi (analiza stvarnih primjera i rješenja)
  • vrijedna sredstva za vrijedne ciljeve (bezvrijedna sredstva ne vode do vrijednog cilja)
  • što znači brojka od 100 posto u svakoj poslovnoj situaciji
Savršeno radno mjesto
  • kako izostaju rezultati uz iste recepte i iste resurse (primjeri poslovne prakse današnjice)
  • kako rutina i naučeni obrasci utječu na naš uspjeh i karijeru
  • idealni posao i savršeno radno mjesto (postoji li ili ga stvaramo)
  • preuzimanje odgovornosti za svoj životni poziv i sve što nam se događa
  • izvršavanje ciljeva organizacije, vlastite vrijednosti i rad u timu (harmonizacija)
Originalnost i kreativnost u poslovanju
  • sve što je netko učinio moguće je učiniti opet (pozitivni uzori)
  • jedinstvenost i originalnost svakog čovjeka/suradnika
  • potraga za rješenjima i kreativnim dostignućima (razvoj kreativne inteligencije)
  • učenje na tuđim primjerima (očaj ili inspiracija)
  • analiza postignutih rezultata i postavljanje pravih pitanja sebi i drugima
Kako preskočiti ili zaobići poslovne i osobne barijere
  • barijere u nama koje nas koče na putu do potpunog zadovoljstva
  • gdje je granica ugode i kako utječe na naše kretanje i ponašanje
  • postavljanje ciljeva i preskakanje barijera na jednostavan način
  • kreiranje strategije za realizaciju želja i samomotivacija
Razvoj karijere danas i sutra
  • za shvaćanje budućnosti i razvoja potrebno je pogledati prošlost
  • dublji smisao dugoročnog razvoja i suradnje
  • nužnost humanizacije svih poslovnih procesa i utjecaj na radnu atmosferu
  • osobno i poslovno planiranje
  • usklađenost sa životnom svrhom kao samomotivacija

Više informacija molim potražite ovdje: LINK 
Prijave su u tijeku. Broj sudionika je ograničen.

petak, 21. ožujka 2014.

Uspješne priče 2


Na Međunarodni dan sreće, 20. ožujka, održana je 2. večer uspješnih poslovnih priča u restoranu Mademoiselle. Gosti su bili Matija Matečić, Diana Franulić Šarić i Petra Gudelj koji su u ugodnoj i opuštenoj atmosferi prezentirali svoje inspirativne poslovne priče. 

Matija Matečić je direktor i vlasnik kreativne tvrtke COAX iz Zagreba čiji je fokus na dizajnu i razvoju internetskih servisa za domaće tržište. Matija je završio studij informatičkog dizajna i interes prema internetu rezultirao je suradnjom na neprofitnim projektima koji su otvorili vrata prema napredovanju i osobnom razvoju u dot-com sferi. Nepresušna znatiželja za novim tehnologijama i konstantno unapređivanje vještina u dizajnu i programiranju projekata za razne klijente ucrtali su put otvaranju i vođenju vlastite IT tvrtke koja je nedavno napunila 7 godina postojanja. Najveće izazove u svojoj karijeri vidi u poslovnoj samostalnosti i pokretanju servisa Solo u veljači 2013., kojim je poduzetnicima-početnicima odlučio olakšati izdavanje i evidenciju računa putem weba (www.solo.com.hr).

Mr. sc. Diana Franulić Šarić je voditeljica korporativnih komunikacija i marketinga EOS Matrix. Nakon niza godina posvećenih sveučilišnoj karijeri, godine 2005. svoju karijeru usmjerila je na odnose s javnošću nakon završetka jednogodišnjeg poslovnog usavršavanja za PR managera u Poslovnom učilištu “Experta“. Znanstveni magisterij iz područja tehničkih znanosti stekla je na Tekstilno-tehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje je kao koautor objavila Sveučilišni priručnik „Primijenjeno računalstvo“. Svoje korporativno PR iskustvo stjecala je u tvrtki Jupiter Adria gdje je radila kao voditeljica korporativnih komunikacija na području razvoja investicijskih projekata te u Microsoftu Hrvatska gdje je radila na povećanju javne percepcije pozicioniranja Microsoft kompanije kao lidera u ICT industriji s pozicije Corporate Communication and Image Manager. Agencijsko iskustvo stjecala je u agenciji Spona komunikacije i Manjgura. 2011. godine završava program za Menadžera u malom poduzetništvu u Poslovnom učilištu Filaks, gdje po prvi put predstavlja obiteljsku ideju Walligamija, danas nagrađivanog proizvoda inovativne zidne složive posude za cvijeće. Svojim pozitivnim stavom koji prati njezin rad, ostvaruje uspješne rezultate i širi pozitivnu energiju u svojoj okolini... (http://walligami.com/hr)

Petra Gudelj je po zanimanju glazbenik flautist i mag. politologije, na smjeru međunarodna politika i diplomacija. Do sada je radila u privatnom sektoru, a od prošlog proljeća kreće kao start-up poduzetnica. Utemeljila je malo drugačiju glazbenu školu u kojoj nudi (osim sustavnog glazbenog obrazovanja) nekoliko inovativnih programa i metoda glazbenog obrazovanja u kojima kombiniraju klasičnu i funkcionalnu pedagogiju. Njeni autorski programi naišli su na zanimanje (i time stvaranje kritične mase potrebne održanju projekta), ali i na odlične povratne informacije polaznika. Početna ideja bila je glazbeno obrazovanje djece predškolske i školske dobi, no nakon više upita počeli su i s glazbenim obrazovanjem za odrasle. Trenutno pripremaju obogaćenu ponudu za sljedeću školsku godinu. Također, izvode i nastavu na svjetskim jezicima za strance. Petrini prijatelji za nju kažu da je neukalupljiva i sama prizna da jako voli razmišljati. Petra je također bivša polaznica programa usavršavanja Poslovnog učilišta Filaks s područja oglašavanja i odnosa s javnošću. (http://glazbaonicaljubav.com).

Sve što je netko ostvario, to mogu postići i drugi, jer uspjeh ostavlja tragove. U vremenu kad se borimo s brojnim izazovima, pozitivne priče nas vesele i daju nam snagu da krenemo svojim putem. Ne možemo kopirati tuđe primjere, ne trebamo se uspoređivati s drugima, već tražiti svoj put... Kad sami sebi potvrdimo da se može bez obzira na prepreke, sve ide lakše...

Hvala sudionicima i gostima na prelijepoj večeri! 
Vidimo se 22. svibnja na 3. večeri uspješnih poslovnih priča u 19.00. LINK

četvrtak, 20. ožujka 2014.

Međunarodni dan sreće

Goethe je rekao da ništa nije vrjednije od današnjeg dana.
Današnji dan je jedino što imamo. Jučer je prošlo, sutra ne znamo što će biti... Kad sutra dođe, bit će danas... Dakle, važno je osvijestiti da život treba živjeti, a odbaciti obično postojanje. Mnogi ljudi samo postoje ne razmišljajući da mnoge stvari oko sebe mogu promijeniti. Prepuste se "sudbini", ljudima oko sebe, situaciji...
Holmes je rekao da nije važno gdje stojimo, već kamo idemo... Iacocca je tvrdio da se stalno suočavamo s izvrsnim prilikama, dobro prikrivenim u nerješive probleme. I zaista, život nije uvijek pjesma, ali sami odlučujemo kakvu melodiju ćemo pjevušiti...
Način razmišljanja se ne može promijeniti preko noći... Mnoge promjene se događaju u sitnim koracima pa napredak ne vidimo odmah. Važno je osvrnuti se i shvatiti koliko smo do sada postigli i koliko je malih i velikih uspjeha iza nas. Kad se prisjetite nekih problema iz prošlosti, izgledali su ogromni u trenutku kad su se događali. Danas, s odmakom, na te iste probleme gledamo kao iskusnija, kvalitetnija i odraslija verzija sebe. Na izazove moramo biti spremni jer nam pomažu da idemo dalje, otkrivamo, rastemo i učimo. Kako ćemo to odraditi, ovisi o našoj odluci, jer za kukanje treba uložiti istu količinu snage i vremena kao i za gradnju optimizma. Sretan vam Međunarodni dan sreće! :)

utorak, 18. ožujka 2014.

Pobjednički um

Danas sam išla na konzultacije vezano za završetak doktorske disertacije.
Puno sam truda uložila u samo studiranje (trogodišnji poslijediplomski doktorski studij), a prije toga dvogodišnji znanstveni magisterij, a prije toga četverogodišnji fakultet itd.
Moj plan (san) iz djetinjstva se polako ostvaruje! Dakle, privela sam formalno obrazovanje kraju... Koliko mi je godina za to trebalo? Pa otprilike 30 godina škole (sve godine školovanja plus osnovna glazbena škola)... Ne očekujem ništa od samog papira, iako sam ponosna na svoju dosljednost i godine provedene u učenju i proučavanju.
Samo studiranje do diplome nisam plaćala jer sam bila redovni student, no sve ostalo sam isplatila iz svog novčanika. Nažalost, nisam bila među onima koji su uspjeli pronaći tvrtku koja bi ih nagradila... Bez obzira što u Hrvatskoj (vjerojatno) tolike godine ulaganja u znanje neće donijeti odgovarajuću korist niti nagradu, ne brinem se oko toga, jer i nisam studirala za to. Studirala sam za sebe, svoj razvoj i svoj gušt...
Za uspjeh, kažu stručnjaci, stručnost je važna otprilike 30%, a ostatak tj. 70% otpada na osobnost koja nas "gura naprijed". Osim znanja, upravo to imam - um pobjednika! To sam shvatila (prihvatila) tek ove godine. Malo mi je dugo trebalo, ali čovjek uči dok je živ :)
Dakle, svi znamo da rijeka uspije pronaći svoj put kroz stijene. To je samo zato što stalno teče. Ne postoji stajanje... Ako ne idemo naprijed, znači da polako idemo unatrag. Svi znamo da su generacije naših prabaka i pradjedova sve što im je trebalo za život naučili od svojih roditelja. Danas to više nije moguće. Znanje naših roditelja koje nam prenose nažalost nije dovoljno za naš cijeli život. Upravo iz tog razloga treba prihvatiti promjene i neizvjesno okružje te se prilagođavati. Prilagodba znači da se mijenjamo, usavršavamo, rastemo i razvijamo... Hvala svima koji su mi pomogli na mom poslovnom i obrazovnom putu. 

ponedjeljak, 17. ožujka 2014.

Tjedan u znaku veza

Cijeli prošli tjedan sam svjedočila postojanju veza u poslovanju. Nisam otkrila toplu vodu, svi znamo da to postoji. 

Meni je posebno zanimljivo što sam imala priliku uočiti različite razine tih "veza". Neke veze su političke, neke rodbinske, neke prijateljske, neke po principu "bivših kolega", neke po principu ljubavnih odnosa, neke po principu ljubavnog odnosa kojeg bi jedna strana htjela ostvariti, neke su po principu "uloženo-dobiveno" i tako unedogled...

Činjenica je da smo se svi s tim suočili. Međutim, kad kroz tjedan doživiš da ti na posao utječe nekoliko takvih situacija, onda se čovjek zapita što nam to govori... Da se to dogodilo prije par godina, vjerojatno bih se silno razočarala i bila tužna. Međutim, danas to prihvaćam kao dio svog poslovnog puta i razvoja. Radim svoj posao kako najbolje znam i trudim se svakodnevno. 

Ne mogu utjecati na to kako drugi doživljavaju posao niti kako sklapaju poslove. Mogu utjecati samo na to koliko ulažem u kvalitetu onoga što radim i na svoje ciljeve. Također, kontinuirano provjeravam jesam li u skladu sa svojom životnom i poslovnom svrhom... Posebno sam zahvalna što su nam brojni pojedinci i tvrtke ukazali povjerenje i bez postojanja veze... Dakle, uvjerena sam da svi imamo priliku... Posla ima i za one koji se vrte u svom uskom krugu veza, međusobno pomažu i guraju. To traje jedno vrijeme... Onda se veze pokidaju iz različitih razloga. Svakodnevno možemo vidjeti takve primjere raspada nekad skladnih poslovnih veza...
S druge strane, ako čovjek radi svoj posao na način da želi dobro svim sudionicima s kojima dolazi u kontakt, onda taj posao raste, zadovoljstvo se utrostručuje, uz osjećaj ponosa i svakodnevno ohrabrenje onih koji su s nama na istom putu. 

Želim vam tjedan pun povjerenja u vlastite sposobnosti i moć da ne trošite energiju na nešto što ne možete promijeniti, već da je usmjerite u ono što vam pomaže da idete dalje! 

petak, 14. ožujka 2014.

Neodlučne odluke

Danas sam primila jedan mail neobičnog sadržaja u kojem organizatorica jednog događaja (a na koji sam ja pristala doći prije dosta vremena), povlači svoj poziv zato što na tom događaju sudjeluje neka druga osoba kojoj ja smetam pa bi sve skupa trebao biti problem. Nisam se naljutila, samo iznenadila...

Čovjek se prvo zapita zašto me je uopće zvala... Znači li da je to osoba koja dovoljno ne razmišlja prije odluka? Je li onda taj prvi poziv bio nepromišljen i ishitren i može li se to općenito preslikati na njene osobine? Drugo što se čovjek može zapitati jest koliko puštamo da na naše odluke utječu drugi ljudi i koliko smo zapravo neovisni... Treće što se možemo zapitati jest po kojim kriterijima smo odlučili koja je neka osoba "važnija". Je li u pitanju korist? Prijateljstvo? Strah? Neugoda? Ili nešto drugo? Dalje, ako tako "lakopotezno" promijenimo mišljenje, koliko smo osoba na koju netko može računati?! Svašta se još možemo zapitati i pomisliti...
Međutim, sve ovo što sam navela možda se uopće ne odnosi na navedenu osobu... Nitko ne zna tuđe odgovore niti se može staviti u tuđe cipele. Svatko ima svoje prioritete i donosi svoje odluke. I te odluke treba poštovati. Naravno, to ne znači da trebamo u tome sudjelovati...

U životu stalna samo mijena jest. Mijenjaju se uloge, projekti, ljudi, situacije, odnosi...
Svatko treba znati da naše reakcije govore samo o nama.
Kad se dogodi nešto što nismo očekivali ili ne smatramo to baš najboljim rješenjem, važno je samo sagledati situaciju, poslušati što se govori, percipirati, donijeti zaključak i okrenuti se... Hodati svojom stazom i gledati svoja posla... A ja sam u tome baš odlična! :) I dobro mi ide! :) 

nedjelja, 9. ožujka 2014.

Žene i poslovna edukacija


Jučer je bio međunarodni Dan žena! S tim u vezi, podsjetit ćemo se na ulogu žene u društvu i gospodarstvu.

O ovoj temi se intenzivnije govori u proteklih pet godina. Do tada su stručni časopisi ulogu žena u poduzetništvu i menadžmentu istraživali u manjoj mjeri. Međutim, kada je u jeku krize 2009. godine Elinor Ostrom dobila Nobelovu nagradu za ekonomiju, ova tema je postala aktualnija.

Prema rezultatima istraživanja objavljenog u časopisu The Economist, vidljiv je napredak žena u obrazovanju. U SAD-u na svakih 100 muškaraca koji upišu fakultet dolazi 140 žena, dok ih je u Švedskoj čak 150. U vremenu krize, žene su proaktivnije od muškaraca, žele učiti od drugih te više od muških kolega brinu o međuljudskim odnosima. Ta činjenica je posebno važna ukoliko se žena nalazi na voditeljskoj poziciji u tvrtki, jer mora imati vještine upravljanja ljudskim potencijalima. Specifično ponašanje žena u poslovanju često pripisujemo stereotipovima, no žene se uglavnom bolje nose s emocijama, kvalitetnije i jasnije komuniciraju više se izražavajući neverbalno te imaju veću sposobnost sagledavanja cjeline ili veće slike. Percipirajući informacije iz okoline, ženski mozak stvara veze kako kreirao sliku cjeline, dok muški mozak češće slaže informacije logično, linearno i fokusirano. Žene su empatične po prirodi, tj. urođeno im je da se poistovjećuju s drugima. Za to im ne treba dodatni napor. Žene se ne moraju koncentrirati na taj čin i nisu im potrebne dodatne «antene». Bez obzira na proaktivnost i usmjerenost na timski rad, moramo uzeti u obzir da žene, kao i muškarci, imaju i neke osobine koje ne utječu dobro na poslovne rezultate. Žene imaju kod koji ih tjera da se trude da svi budu zadovoljni pa često griješe u sagledavanju stupnja zadovoljstva svih strana. Zadovoljstvo članova tima je, naravno, jako važno, ali ne može biti i primarno u definiranju dugoročnih poslovnih ciljeva.

Zanimljivo je pratiti napredak uloge žene u društvu. Od 1981. do 2001. godine broj poduzetnica u Kanadi se povećao čak za 208 posto. Na Zapadu su žene zanimljiva ciljna skupina marketinških stručnjaka pa se sve češće analizira njihovo ponašanje i navike pri kupnji. Žene donose oko 80% svih odluka o kupovini. Tradicionalno su obavljale kupovinu proizvoda široke potrošnje, no sve većim zapošljavanjem dolazi do promjena te najnovija američka istraživanja govore da žene u preko 60% slučajeva donose odluku o kupnji informatičke opreme, da u oko 60% slučajeva utječu na kupovinu marke automobila te su vlasnice oko 90% novootvorenih bankovnih računa. Zbog povećanja kvalitete života i produžene životne dobi, sve veći broj proizvoda i usluga je namijenjen upravo ženama. Istovremeno, možemo primijetiti da tradicionalne zemlje imaju vrlo mali broj visokopozicioniranih žena, kako u privatnom sektoru, tako i u državnoj upravi. Unatoč nekim pozitivnim pomacima, još uvijek je vidljiva diskriminacija po spolu, ali i po dobi. Žene uglavnom dolaze do razine srednjeg menadžmenta.

Ipak, žene se sve češće odlučuju ulagati u svoje obrazovanje i brusiti znanja i vještine, bez obzira na brojne obveze u privatnom i poslovnom životu. U Poslovnom učilištu Filaks, u zadnje 3 godine bilježimo povećanje broja polaznica u odnosu na upisane muške kolege. Od 9 verificiranih programa usavršavanja s područja menadžmenta, marketinga i prodaje nakon kojih polaznici imaju pravo upisa novog zvanja u radnu knjižicu, žene se najčešće odlučuju za programe s područja marketinga, poput programa Voditeljica marketinga, Specijalistica za oglašavanje i odnose s javnošću, Menadžer u malom poduzetništvu te Specijalistica za internet marketing. Prosječna dob polaznica je 35 godina, a udio u ukupnom broju je nešto manji od 70%. I dalje uočavamo sve veći trend interesa žena za dodatnim usavršavanjem i uključivanjem u proces cjeloživotnog učenja. U okviru programa usavršavanja Poslovnog učilišta Filaks, muškarci se češće odlučuju za programe s područja prodaje i menadžmenta, dok su u okviru neformalne edukacije tvrtke Filaks, više zainteresirani za teme s područja poduzetništva i inovacija. Žene su redovito sudionice radionica, seminara i konferencija s područja poslovne komunikacije, duhovnog menadžmenta i osobnog razvoja te prezentacijskih vještina, a u zadnje 2 godine sve češće sudjeluju na radionicima vezano za upravljanje poduzetničkim projektima.

U našem radu i edukaciji uvijek je korisnije imati „mješovite“ grupe, kako bi i žene i muškarci mogli naučiti više o razmišljanju i aktivnostima suprotnog spola. Na taj način mogu formirati čvršće i složnije timove čiji članovi podržavaju jedni druge, bez obzira na funkciju i mjesto u hijerarhiji tvrtke.

Dobrodošli u Vedru kuću znanja - Filaks!

petak, 7. ožujka 2014.

Kako se motivirati?

"I da se hoću motivirati, tko zna ima li to nekakvog smisla u današnje vrijeme?"
"Nisam polje pa da na sebi radim..."
"Kako da se motiviram, kad stalno nailazim na prepreke?!"
"Motivirao bi se ja da mi šef poveća plaću. Što da stavim na tavu?!"
"Kad bi oni bili drugačiji prema meni, sigurno bih i ja promijenio svoje ponašanje..."
"Gdje da nađem motivaciju, oko mene su svi depresivni..."
"Nema motivacije u mom gradu..."
"Nemoj biti dosadna više s tim optimizmom, ideš ljudima na živce..."

Dobrodošli u Vedru kuću znanja! :)
Ovo su sve stvarne rečenice koje često čujem oko sebe... Možda je i vas pogodila neka od ovih napasti :)
Nadam se da nije i da svako jutro skupljate novu snagu za nove radne i životne pobjede. Ima jedna zgodna izreka koja kaže da je lako biti nasmijan kad život teče poput pjesme, ali treba biti nasmijan kad stvari krenu naopako... Upravo tako! U vremenu krize, teško da se možemo osloniti na vanjsku motivaciju. Inspiracija mora doći iz nas i trebali bismo biti dosljedni i uporni u traženju impulsa koji nas pokreću... Pametni ljudi kažu da je bolje da promjenu napravite iz inspiracije, a ne iz nužde, iako i nužda zna biti odličan motivator i učitelj...
Bez obzira u kojoj ste fazi, ključno je da pogledamo u sebe i razmislimo što zapravo želimo postići. Ključno je da promislimo što nam govori situacija u kojoj smo se našli... Trebamo stati na trenutak i razmisliti što biste savjetovali sami sebi da ste svoj najbolji prijatelj u situaciji u kojoj jeste... Ključno je sagledati sebe, pogledati u sebe i donijeti odluke zbog kojih ćete u budućnosti biti sami sebi zahvalni. I za kraj, opet ću podsjetiti na jednu izreku koju sam već spominjala na blogu (ali treba se podsjetiti...), a to je ona koja govori da će vam za godinu dana biti žao što nešto niste počeli već danas! Jedino Vi znate o čemu je riječ i što slijedi... Sretno s pozitivnim promjenama i odlukama!

Ukoliko želite dodatnu inspiraciju i interakciju u grupi, pridružite nam se na radionici Okvir poslovnog uspjeha - Kako se motivirati, 12. ožujka od 18.00 do 21.00 u Filaksu. Više informacija možete potražiti ovdje.

četvrtak, 6. ožujka 2014.

Zašto dajemo snagu nerazumnim ljudima?

Radeći s brojnim tvrtkama i pojedincima kroz poslovnu edukaciju, često naiđem na situaciju da nerazumne ljude drugi često slušaju i trude se ispuniti njihova očekivanja... Sad će neki od vas reći da vas baš to demotivira i da vam takvi ljudi nisu simpatični. To je sigurno točno.
Međutim, praksa govori da nerazumni ljudi koji istovremeno imaju i formalnu moć u hijerarhiji (šefovi, voditelji, nadređeni...), a čije ponašanje ne možete predvidjeti, imaju prilično uspješne timove, odnosno zaposlenike koji se jako trude ostvariti očekivanja... Kad o ovome govorim, moram naglasiti da ne postoji nikakva teorija koja ovo potvrđuje, već sam samo često imala priliku s tim se susresti u praksi.
Sjećam se jedne kolegice koja je godinama imala problema sa šeficom od koje je često primala nerazumne poslovne zahtjeve, a ni uvrede nisu izostajale. Uglavnom, ponašanje šefice nije bilo moguće predvidjeti i nikad se nije moglo znati što će je izbezumiti, a dominirale su loše faze i loše ponašanje prema zaposlenicima. U jednom trenutku, ta kolegica mi se pohvalila da je sklopila jedan važan i vrijedan ugovor i da jedva čeka da to prezentira spomenutoj šefici. Pitala sam je od kuda joj takva motivacija da se trudi kad je tako teška situacija u tvrtki. Odgovorila mi je: "Želim joj dokazati da mogu!". Eto, možda u toj rečenici leži odgovor i objašnjenje ovog fenomena... Možda ćete i vi prepoznati ovu situaciju u praksi...
Evo još jednog stvarnog primjera... Nakon par godina srela sam jednu kolegicu u trgovačkom centru i pitala je kako joj je na poslu. Požalila se da je stroga i nerazumna šefica bila na porodiljnom dopustu i da su tijekom tih 6 mjeseci imali zamjenu, odnosno drugog voditelja koji je bio pošten, blag, suradnički raspoložen i razuman. Pitala sam jesu li se preporodili i malo opustili tijekom pola godine... Ona je potvrdila da je taj voditelj jedan predivan čovjek, ali je rekla da ih on nije znao motivirati na kolegijima, jer je samo htio razgovarati... Nije lupao šakom o stol, nije vikao, nije stvarao pritisak... Kaže da je bio preblag. Preporodila se kad se vratila ova nerazumna šefica. Rekla mi je: "Tada je opet sve sjelo na svoje mjesto... Nedostajala nam je njena vika!" :) Eto dvije stvarne priče i dva razmišljanja o šefovima... Kakve šefove vi volite?! 

utorak, 4. ožujka 2014.

Problemi obiteljskog biznisa

Puno radim s malim poduzetnicima, a puno njih ima obiteljske biznise. U svakoj obitelji može doći do razmirica zbog različite životne dobi, a samim tim i nerazumijevanja, različitih potreba i očekivanja.

Obiteljski odnosi se često preslikavaju na poslovne situacije, a teško se utvrđuju i odgovornosti članova obitelji. Obiteljski odnosi zbog emocija imaju drugačiju dinamiku, koja može biti i u suprotnosti sa zahtjevima posla i postavljenim ciljevima organizacije. Članovi obitelji jako često puno vremena provode na poslu i teško se može razaznati gdje počinje, a gdje završava radno vrijeme, odnosno vrijeme za obitelj. Mlađi članovi obitelji vrlo često idu ususret promjenama i pokušavaju uvesti nove poslovne procedure, dok se može dogoditi da stariji članovi obitelji žele zadržati postojeće principe rada. Također, stariji članovi obitelji često ne omoguće mlađim članovima obitelji da se upoznaju sa svim fazama posla, kao i različitim radnim mjestima pa se tako mladi članovi obitelji nađu u procjepu između ostalih zaposlenika i njihovog iskustva, odnosno ciljeva tvrtke i očekivanja vlasnika. Ta nejasna situacija dovodi do dodatnih konflikata i nemogućnosti da pronađu svoje pravo mjesto u hijerarhiji privatnog biznisa. Radi tog lošeg osjećaja i nemogućnosti pronalaska svog "mjesta pod suncem", nasljednici često mogu otići u potpuno drugom smjeru i napustiti obiteljski posao. Obiteljski biznisi imaju problem s upravljanjem i vođenjem posla upravo radi loše podjele odgovornosti, kao i prava i obveza članova obitelji u okviru definiranja radnih zadataka.

Prema nekim europskim istraživanjima još iz 2002. godine, procijenjeno je da tek u oko 30 posto obiteljskih poduzeća vlasništvo i upravljanje preuzima iduća generacija i neugodan je podatak da mnogi od tih biznisa ubrzo nakon toga propadaju. Problemi nastaju zbog emocionalnog uloga vlasnika, ali vrlo često i zbog podjele imovine, jer često ne žele svi nasljednici nastaviti raditi u obiteljskom biznisu. Vlasnici, odnosno starija generacija koja je pokrenula poslovanje često do kasnih godina drži kontrolu nad poslom. Često to čine zbog vezanosti i subjektivnosti, no to može biti opravdan ili neopravdan strah da nasljednici neće moći jednako uspješno upravljati poslovnim procesima i držati sve konce u rukama. Može se također dogoditi da se samo radi obiteljskih odnosa i povjerenja u osobu, u posao uvedu nestručni članovi obitelji. Takve situacije često možemo vidjeti u praksi.

Naravno, svaka situacija je specifična i zahtijeva dodatnu analizu. Ono što je potrebno svim obiteljskim biznisima je jasna organizacija posla i podjela odgovornosti, kao i edukacija iz područja poslovnih komunikacijskih vještina i osobnog razvoja kako bi se uspostavila kvalitetnija poslovna komunikacija. Također, od koristi mogu biti konkretni savjeti vezani za delegiranje, organizaciju posla, timski rad i donošenje odluka.

Nažalost, puno je izazova u obiteljskim biznisima, a u Hrvatskoj baš i nema svjesnosti o važnosti obiteljskih tvrtki. Kao i u puno drugih slučajeva, na pojedincima ostaje da prepoznaju prijetnje koje ih vrijebaju, odnosno da procijene koliko žele ulagati u sebe, svoj posao i ostale članove tima, bez obzira jesu li članovi obitelji ili zaposlenici bez rodbinskih veza.

U svakom slučaju, pogled objektivne osobe, odnosno stručnjaka izvana može pomoći u sagledavanju situacije i davanju smjernica za napredak i razvoj. Vlasnici na to moraju biti spremni, no važno je napomenuti da sagledavanje stvarne situacije, odnosno analiza postojećeg stanja može biti ključ uspjeha u ozbiljnom planiranju budućnosti obiteljske tvrtke.


Ukoliko vaš obiteljski biznis zahtijeva analizu ili trebate savjete oko organizacije, obratite mi se na elvira@filaks.hr 

ponedjeljak, 3. ožujka 2014.

Kako doći do ciljne skupine?

Kriza je na vrata edukacije pokucala u proljeće 2009. godine. Do tada su tvrtke ulagale poprilične budžete za usavršavanje i razvoj zaposlenika i područje edukacije je cvjetalo. Ja sam se počela baviti poslovnom edukacijom negdje krajem 2001. godine i mogu potvrditi da su formalna i neformalna edukacija u ovih 12-13 godina prošle kroz različite faze, uspone i padove.
Nakon tog proljeća 2009. godine nam se dogodio jedan poslovni preokret, odnosno većina naših polaznika od tog trenutka su postale fizičke osobe. Naravno, još uvijek organiziramo otvorene radionice i poslovne skupove i tvrtke nas pozivaju na zatvorene treninge u okviru tvrtke Filaks d.o.o., no Poslovno učilište Filaks je privuklo brojne fizičke osobe koje su spremne na usavršavanje i razvoj poslovnih vještina. 

Naime, mnogi ne znaju da postoje 2 Filaksa (2 pravne osobe): Filaks d.o.o. specijaliziran za poslovno savjetovanje i edukaciju i ustanova za obrazovanje odraslih pod nazivom Poslovno učilište Filaks koja izvodi verificirane programe usavršavanja koji se upisuju u e-radnu knjižicu. 

Ja u Filaksu prije radionice :)
U tvrtki Filaks d.o.o. organiziramo radionice za potrebe tvrtki, iako i tu imamo sve veći broj prijavljenih fizičkih osoba koje ulažu u osobni razvoj (jer tvrtke u kojima rade nemaju mogućnost ili ne žele ulagati).

Zašto sve ovo govorim?! 
Često nas kontaktiraju  brojni mediji da nam ponude oglašavanje... To nam je naravno zanimljivo, no jako je teško s malim budžetom "naciljati" željene fizičke osobe. U komunikaciji s pravnim osobama koje ulažu u svoje zaposlenike, situacija je vrlo jasna. Broj takvih tvrtki je ograničen i poznat i osobe s kojima možete kontaktirati su više-manje dostupne. Teško je ciljati fizičke osobe jer ne znate gdje su smještene i kako doći do njih, a uz to naravno još imate i ograničen budžet. Dugo sam razmišljala o odgovarajućoj strategiji i taktici u marketinškoj komunikaciji, a situacija još kompliciranija jer nudimo intelektualne usluge. Mnoge tvrtke koje su u uslužnoj djelatnosti imaju sličnu situaciju. Osobe koje se odlučuju na našu edukaciju su ljudi koji spremno ulažu u razvoj svojih poslovnih vještina, osobe koja žele i prihvaćaju promjene, osobe koja vjeruje da je sve moguće i da svojim zalaganjem može promijeniti svoju poslovnu sudbinu. Gdje takve pronaći na hrvatskom tržištu?! :) Djelovalo je kao nemoguća misija...
Međutim, situacija je danas takva da takvi poželjni i motivirani polaznici pronalaze nas, što je rezultat dugogodišnjeg truda. Zaista sam sretna s profilom ljudi koji dolaze u Filaks, jer je učenje s njima uživanje, a tako je zapravo i nastala Vedra kuća znanja. Ona nije vedra samo zbog mene nego zbog ljudi koji u nju rado dolaze. Od srca svima hvala na povjerenju! 

nedjelja, 2. ožujka 2014.

Slučajnost ili ne?

Ne znam vjerujete li u slučajnosti... Anatole France je rekao da je slučajnost potpis kojim se Bog služi kad želi ostati anoniman.

Iako je poznato da uživam u svom poslu i interakciji s ljudima na našim edukacijama, no ipak ima dana kad sam preumorna i kad mi treba mali odmak. Imam ogromnu sreću i zahvalna sam što u Filaks dolaze zaista predivne osobe koje žele učiti, stvarati i razvijati se. Uz takve klijente i moj posao postaje puno lakši, jer uživam u interakciji, razgovorima, druženju... Ipak, svaki trud ima za posljedicu određenu dozu umora i iscrpljenosti...

Nakon izrazito napornog i stresnog petka, u subotu sam imala radionicu o komunikaciji s teškim ljudima. Govoreći o iskustvima iz prošlosti, još jednom sam sama sebi potvrdila koliko sam sretna i zadovoljna sa sadašnjom poslovnom situacijom i poslovnim kontaktima. 

Nakon radionice sam imala i konzultacije za upis u program usavršavanja Poslovnog učilišta Filaks (nastava počinje 17. ožujka). Dogodila se jedna zanimljiva "slučajnost". Predivna buduća polaznica mi je rekla da je pročitala moju knjigu "Čestitam, dobili ste posao!", koju sam napisala još 2002. godine. Uljepšala mi je vikend kad mi je rekla da je tu knjigu čitala prije razgovora za posao kojeg je dobila i još je uz to jako zadovoljna s tom tvrtkom i poslom kojeg radi. 

Kako lijepe riječi odmah umanje umor! Ta "slučajnost" je meni puno značila! Nekad nam se učini da je nešto usputno, slučajno, da ide u "rok životne službe"... Zanimljivo je kako nam dođu informacije koje nam baš trebaju u određenom trenutku... Čujemo nešto, sretnemo ili upoznamo nekoga ili popričamo s ljudima koji nam kažu baš nešto što nam u tom trenutku treba... Upravo iz tog razloga trebamo i sami paziti kakve tragove ostavljamo... Trebamo uvijek razmišljati što možemo učiniti za druge i biti zahvalni za sve ono što nam stiže u život, jer tko zna kakvo dobro će to donijeti na kraju?! Ugodan tjedan pun zahvalnosti vam želim!