Pretraži ovaj blog

petak, 28. veljače 2014.

Sve je moguće onome koji vjeruje

Često zaprljamo misli... Lako je biti zadovoljan, sretan i zahvalan kad sve ide kako smo očekivali ili barem blizu očekivanog i bez nekih velikih neugodnih iznenađenja. Danas sam imala konzultacije za upis s budućim polaznikom Poslovnog učilišta Filaks, i razgovarali smo o tome kako nam se život može promijeniti u trenutku, nakon jednog razgovora s osobom. 
Naime, drugi ljudi jako utječu na naš život i promjena kod bliske osobe ili nekoga tko nam je važan, utječe i na naše emocije i odluke. Zaključak je bio da nitko od nas ne zna u kojem trenutku mu se život može potpuno promijeniti... Svi utječemo jedni na druge, a na nas utječu i brojni događaji na koje ne možemo direktno utjecati...
Nakon jutarnjeg razgovora, odmah u poslijepodnevnim satima sam imala događaj koji je potvrdio sve o čemu smo razgovarali... :( Iz čista mira, pojavio se ogroman izazov i velika dilema koja nije bila vezana direktno za mene, ali je rasplet događaja mogao utjecati i na mene... Trudila sam se pomoći u rješavanju situacije, ostavila sve svoje obveze i odjurila na mjesto događaja. Hodajući i nastojeći riješiti situaciju, odlučila sam loše misli i slutnje zamijeniti s pozitivnima, nadom i vjerom. Prvo što mi je palo na pamet je: "Sve je moguće onome koji vjeruje!" 
Nije bilo jamstva da će sve biti u redu. Nije mi nitko mogao potvrditi da će stvari završiti kako treba. Međutim, nadala sam se najboljem! Vjerovala sam da mora biti dobro i nisam se predala. Čula sam se i s nekoliko pozitivnih osoba koje sam zamolila da mi budu podrška...
Na kraju je, nekim čudom, sve zaista ispalo najbolje što je moglo! Jako sam zahvalna zbog tog događaja, jer me podsjetio da ipak iznad naših htijenja, želja, planova i strategija ima i nešto više, jer ne utječemo na sve oko nas, odnosno na cijeli svemir...Neke stvari nas jednostavno susretnu na putu... Kako ćemo se odnositi prema onome što srećemo na poslovnom ili privatnom putu, veliki je izazov za nas same i ovisi o našem osobnom razvoju. 
Za kraj dana, odmorit ću se i zahvaliti po stoti put na darovima koje svakodnevno primam. I s tim u vezi, kao naručen je došao podsjetnik na utješne i poticajne riječi prof. dr. sc. Tomislava Ivančića: "Duša se hrani riječju koja daje optimizam, ulijeva povjerenje, osnažuje nadu i osposobljava za ljubav. Duša brzo ogladni. Kad god te zahvate misli koje te bacaju na tlo i tjeraju te da govoriš kako više ne možeš, tada posegni za mislima koje te dižu, okreću prema svjetlu i kažu da je sve moguće onome koji vjeruje."

četvrtak, 27. veljače 2014.

Plan za tvrtku, plan za nas

Elvira na predavanju u okviru projekta Siguran start u organizaciji Posao.hr
U vremenu neobičnih promjena i "ustajale" tržišne situacije, mnogi teže donose poslovne odluke. U razgovoru s kolegama, često se sjetimo situacije od prije 7-8 godina kad smo točno znali koje korake ili predradnje trebamo napraviti da bismo došli do određenih rezultata. Neke brojke ili statistike su više-manje funkcionirale i mogli smo računati na određene rezultate uz manja odstupanja.
Međutim, danas se situacija potpuno promijenila. Mnogi su potpuno izgubljeni i jednostavno se ne snalaze u poslovnim aktivnostima. Slična je situacija i u poduzetništvu i na radnim mjestima. Mnogima je teško procijeniti što mogu očekivati u sljedećih par mjeseci, a o godinama da ne govorimo... Poslodavci također donose različite odluke koje utječu na promjenu poslovnih ciljeva i implementaciju strategije, ali utječu i na posloprimce na različite načine... Često ni jedni ni drugi više ne znaju u kojem smjeru idu, već se radi "od danas do sutra". Situacija na tržištu nije optimistična, no ako situacija oko nas nije povoljna, itekako je vrijeme da napokon analiziramo sebe, svoje potrebe, svoju životnu i poslovnu svrhu i procijenimo u kojem smjeru trebamo ili želimo ići. Mnogi na ta pitanja ne znaju odgovore, jer žive od vikenda do vikenda, iz dana u dan... U vremenu kad oko nas malo toga funkcionira, važno je  da utvrdimo smjer kojim idemo i držimo ga se... To ne znači da moramo biti kruti u djelovanju, baš suprotno.
U ovom vremenu fleksibilnost je ključna, ali takvi možemo biti samo ako razumijemo rješenja onkraj problema. Kad postanemo kreativniji i proširimo svijest i shvaćanje svega što nam se događa, pojavljuju se i novi odgovori i rješenja. Automatski privlačimo i nove prilike. Međutim, kad "tapkamo" u problemu, vidimo probleme. Kad se vrtimo u krug, opet se vratimo na problem. Rješenja su uvijek u blizini problema. Kad smo svjesni svoje svrhe, onda rado pristupamo rješavanju problema i pronalazimo rješenja, jer imamo nacrt koji nas vodi.
Zadatak svih nas je da prepoznamo svoju jedinstvenu svrhu i odvažimo se na putovanje po nacrtu. Kao što poslovni put zahtijeva dobro osmišljenu strategiju, tako i naše snalaženje u poslovnom životu zahtijeva određeni plan. Često na edukacijama govorimo baš o tim planovima za naše pravne osobe. Sve dok nemamo i svoj privatni plan, drugi nas usmjeravaju i vode. To i nije loše, ako smo na to spremni i to nam odgovara. Ipak, za one koji očekuju nešto više, moraju rasplamsati svoju kreativnost i proširiti svijest na način da u svakom problemu vide priliku za rast i učenje.

Ukoliko želite potaknuti svoju  motivaciju, pozivam vas na radionicu Kako se motivirati koja će se održati 12. ožujka. Više o radionici možete saznati na ovom linku.

utorak, 25. veljače 2014.

Uspjeh malih poduzetnika

U sklopu projekta Siguran start održala sam predavanje o prodajnim vještinama za male poduzetnike. Nositelj projekta i organizator je portal Posao.hr. Na predavanju je sudjelovalo 50-ak budućih poduzetnika i poduzetnica.

To je bila prilika da se svi podsjetimo na najčešće poduzetničke zablude u prezentaciji proizvoda i usluga tržištu.

Poduzetničke zablude
Mnogi poduzetnici misle da je dovoljno imati kvalitetne proizvode ili usluge i da će slijedom poslovanja to automatski privući kupce. To dugoročno može i biti tako, no tržišni uvjeti nisu takvi da se lako izboriti za poziciju na tržištu i pristupiti kupcima. Svaki poduzetnik mora znati da usmena predaja o kvaliteti proizvoda i usluge jest najvažnija, no mogu proći i godine dok se ne proširi priča o vašoj kvaliteti. Pitanje je imate li toliko vremena i financijskih sredstava za financiranje projekta dok on ne počne donositi prihode. Prosječni proizvodi uz odličnu marketinšku komunikaciju prije će zauzeti svoje mjesto u mislima potrošača, nego kvalitetni proizvodi s lošom komunikacijom.

Biti subjektivan, isključiv i strastven u poduzetništvu može biti vrlo opasno, jer se odluke u početku ne smiju donositi bez analize dostupnih podataka. Ispravnu odluku moguće je donijeti jedino na temelju informacija, znanja i iskustva. Intuicija i korištenje postojećih očitih šansi trebaju biti samo dodatak postojećim znanjima o tržištu, kupcima, proizvodima i uslugama te vještinama poduzetnika. Intuicija i sreća su bile korisne u vremenu kad jednostavno nije bila potrebna strategija da bi proizvod našao svoje mjesto na tržištu. Danas, bez strategije, očekivanje pozitivnog rezultata je kao sudjelovanje u igrama na sreću. Očekujte lošu statistiku!

Prilika za uspjeh
Novi poduzetnički projekti imaju svoju šansu na tržištu ako je poduzetnik spreman specijalizirati se za uski tržišni segment čije potrebe nisu zadovoljene na odgovarajući način, ako je dovoljno fleksibilan i prilagodljiv sve češćim promjenama u ponašanju potrošača, ako osigurava jedinstvenu i superiornu uslugu kupcima te je kontinuirano spreman na aktivan dijalog s tržištem. Mirovanje pri tome ne dolazi u obzir, jer poduzetnički radni dan u normalnim uvjetima traje i 12 radnih sati pa uz potrebu ozbiljnog poslovnog planiranja, to može biti kombinacija od koje će neki ipak na vrijeme odustati...

ponedjeljak, 24. veljače 2014.

Duhovni menadžer u vama

Kada nemate što izgubiti, vrijedi se potruditi i pokušati napraviti nešto bolje životne uvjete za sebe. Svojim ponašanjem, stavovima, razmišljanjima i namjerama utječemo na ljude oko nas. Ne možemo promijeniti makro okružje, niti uspostaviti ravnotežu u cijelom svemiru, ali svi to možemo učiniti prvo u sebi, a onda u svojim obiteljima i u društvu naših prijatelja.

Pronađite vrijeme za dobre ljude, koji u vama potiču pozitivne emocije, za ljude koje imaju dobre namjere i veliko srce. Ako se bolje osvrnemo, naći ćemo ih zaista puno i u kompeticiji sklonom poslovnom svijetu.

Ljudi provedu cijeli život ili dobar dio života čekajući da se nešto posloži, da ih netko ili nešto pokrene, čekaju neko nadahnuće, potvrdu od drugih, potvrdu da će sigurno uspjeti ili čekaju da ih netko sufinancira.

Nema savršenog vremena da se nešto učini niti certifikata koji vam unaprijed može dati jamstvo da će stvari teći prema unaprijed definiranoj špranci ili formuli. Upravo iz tog razloga treba početi odmah!

Pozivam vas na radionicu i savjetovanje s područja duhovnog menadžmenta, odnosno avanturu u kojoj ćemo potražiti dublji smisao i dodatnu inspiraciju u svim poslovnim situacijama.

Više informacija o radionici kroz 5 subota po 2 sata možete potražiti ovdje: LINK

Uspješne priče

Ako želite nekome upropastiti dan, ispričajte mu neku negativnu priču o tome kako je nešto nemoguće, kako se ne može ništa napraviti, kako ništa nije dostupno, kako je nešto bilo dostupno, ali nije dostupno za sve i slično... Otrovane priče dio su naše svakodnevnice. Slušamo ih svakodnevno u medijima, prepričavamo na neformalnim druženjima u krugu obitelji, kolega i prijatelja... Nažalost, negativne priče su već prevladale.

Upravo iz tog razloga pokrenuli smo projekt Večer uspješnih poslovnih priča kako bismo ubacili "kap pozitive" u našu svakodnevnicu. Na 1. večeri sugovornici su bili Mirela Španjol Marković iz Ciceron komunikacija, Prim. dr. sc. Silvio Altarac i Tanja Milošević iz Taraban lobija.

Govorili smo o razvoju karijere, ključnim osobama koje su pozitivno utjecale na njihov uspjeh i brojnim izazovima s kojima su se susretali, a danas motivirano i strasno rade svoj posao. U svom poslu svakodnevno traže novu motivaciju, pronalaze inspiraciju i idu dalje i kad je teško. Život je neizvjestan, pun uspona i padova i jako je važno da smo spremni na svaku vrstu putovanja.

Sjetite se svih uzora koje ste imali tijekom života. Sjetite se svih spretnih, pametnih, uspješnih i sposobnih ljudi koje znate... Tko od njih bi bolje ili još uspješnije ostvario ono što ste vi sami ostvarili?! Zato, pohvalite sami sebe! Ako znate još nekoga koga treba pohvaliti, podijelite s tom osobom ovo pitanje. Početak tjedna je pravo vrijeme da proširimo pozitivne priče i damo podršku jedni drugima...

Sljedeća večer će se održati 20. ožujka 2014., a očekuju vas  uspješne priče Darka Balaša, Dajane Furgala Šuper i Petre Gudelj. U tijeku su prijave, a više informacija možete potražiti ovdje: link

petak, 21. veljače 2014.

Prodaja iz bare

Dinamično tržište ne trpi statične aktivnosti. Pouzdajući se u svoju stručnost ili iskustvo, mnoge tvrtke prestaju ulagati ogromnu energiju u odnos s klijentima ili jednostavno, i ne o sjećajući, uspore u obavljanju aktivnosti. Ono što je klijenta navelo da kupi jučer ili prošle godine, ne znači da će funkcionirati danas ili sutra.

Sporo uočavanje trendova ili neaktivna prodaja zbog rješavanja upita kupaca ili klijenata koji dolaze sami, dugoročno dovodi do usporavanja aktivnosti. U takvoj "bari" se događa da pretpostavljamo da se tržište ne mijenja, samo zato što su kupci trenutačno pred našim vratima. Ako kontinuirano nismo vodili brigu o događajima izvan naše organizacije, vrlo vjerojatno ćemo jednom ugledati zadnjeg klijenta u redu na kojeg smo već pomalo navikli.

Na tržištu se sve mijenja. Mijenja se potreba za vašim proizvodima i uslugama. Mijenja se osjećaj za vrijednost vaših  proizvoda i usluga. Mijenjaju se kupci i klijenti, a to se događa svakom novom kupnjom i stjecanjem novog iskustva. Također, mijenjamo se i mi kao pojedinci, ali i organizacija za koju radimo. Kao što se u privatnom životu za kratko vrijeme izmijene brojne uloge između supružnika, prolaskom godina mijenjaju se naše potrebe, s prošlim kupovinama utvrđujemo i planiramo nove kupovine, tako se i u poslovnom svijetu sve jednostavno vrlo brzo promijeni.
Kako bismo na vrijeme shvatili što se događa oko nas i prepoznali što će se tek dogoditi, ključno je da se mi aktivno i osmišljeno mijenjamo u skladu s potrebama radnog mjesta i okruženja.

Za jednokratnu malu provjeru, razmislite tko vam je nadahnuće u poslu u ovom trenutku? A, po čemu želite da Vas pamte? Jeste li već poznati barem po jednom dijelu onoga što želite? Ako znate odgovore i ako ste već dijelom poznati po onome što biste željeli poručiti ljudima oko sebe, na pravom ste putu aktivne promjene i osobnog razvoja u skladu s tržištem.

četvrtak, 20. veljače 2014.

Gdje se "kupuju" kupci?

Tržišni igrači se muče kako pronaći odgovarajuće kratkoročno ili dugoročno prihvatljivo rješenje u "veselim" vremenima pa nam nerijetko stižu ponude za koje nemamo interesa. Svi koji se bore na tržištu razumiju kako je teško definirati ciljnu skupinu i onda joj ponuditi kvalitetan paket vrijednosti i još uz to pronaći kvalitetan kanal komunikacije. Puno stvari možemo kupiti, ali kupce ne možemo natrpati u kolica i jednostavno dogurati pred svoja vrata... Za to je potrebno vrijeme i stvaranje povjerenja. Ljudi ne drže otvorene novčanike i spremno dijele sve što su zaradili. Isti slučaj je i s tvrtkama kad se dobro analizira u što će se uložiti ili što će se potrošiti. Kupce treba zaraditi, posebno u današnje vrijeme. Uspjeh u prodaji nastaje kao posljedica komunikacije, razgovora. Uspjeh dolazi kao posljedica povezivanja s kupcima ili klijentima. Naravno, može se dogoditi da vas kupci potraže i prije nego vi kontaktirate njih. Kako biste u tome uspjeli ključno je da razmislite koliko ste kreativni u komunikaciji.

Do tada, provjerite kako ste osmislili 3 važna elementa vaše ponude: 
  1. Promjena ili novost - ako ste u ponudi napisali nekoliko elemenata već viđenih kod konkurencije ili poznatih tržištu, bolje je da uopće i ne krećete s komunikacijom. Previše ljudi nudi slične proizvode da biste u tome uspjeli na takav način. U svakoj djelatnosti sigurno postoji način ili stil komunikacije koji konkurencija nije već iskoristila. 
  2. Korist - ne kontaktirajte klijente ako već na neki način niste dokazali da im možete pomoći u rješavanju potrebe ili želje. Pri tome je važno poštovati vrijeme kupca i uistinu dokazati da vam je stalo do kupca, a ne samo njegovog novčanika ili budžeta. Ako ste već osmislili korist, ključno je da to možete argumentirati.
  3. Poštovanje i zahvalnost - cijenite klijente i ako u prvi tren odustanu od vaše ponude. Stvarna briga i stav u kojem želite pružiti kvalitetne informacije i stvarna srdačnost, dugoročno donose puno više od nestrpljenja i nasrtljive prezentacije. Zahvalnost treba biti prisutna od prvog trenutka ili kontakta, a ne samo neposredno prije ili nakon potpisivanja ugovora ili plaćanja. Kupci to uvijek osjete. I vi to osjetite kad nešto kupujete, znate već proceduru...
Dakle, gdje se "kupuju" kupci? Kupci se kupuju tamo gdje je vaša želja da im pomognete i ostvarite njihove ciljeve dosta jača od želje da zaradite. Puno uspjeha vam želim!



Kontinuirano organiziramo radionice o prodajnim i prezentacijskim vještinama za potrebe vaših timova, kao i individualna savjetovanja. Sve informacije dostupne su na elvira@filaks.hr

utorak, 18. veljače 2014.

Temperatura

Malo toga me može oboriti s nogu, ali visoka temperatura sigurno može. Dakle, kad imaš visoku temperaturu, onda ništa ne možeš, ležiš, žmiriš, malo gledaš TV i pokušavaš zaspati, ali to nije normalan san već nešto vrlo čudno. Dakle, dok sam tako ležala, sjetila sam se najblesavijih detalja iz prošlosti i čudila se i smijala sama sebi kako se toga mogu sjećati... Kako nisam mogla čitati, a ni spavati, počela sam gledati što ima na TV programu u večernjim satima.
Dakle, nije ni čudo što su ljudi u depresiji. Osim loših i ružnih vijesti (gospodarstvo, politika, prirodne sile...), sve serije i filmovi imaju sličnu tematiku: kriminal, nasilje, rat ili rješavanje zločina uz prikaze svih detalja povezanih s ubojstvima. Pokušavala sam pronaći neki ležerniji sadržaj, neku neopterećujuću simpatičnu komediju, no bez uspjeha. Ispadne da su u današnjem društvu toliko optuživani oglasi (reklame) jedina zabava i radost na TV programu. Jedino u tim oglasima ima vesele glazbe, humora i zabave. Zanimljivo! 
Eto razloga da smanjimo količinu vremena koju provodimo pred TV-om... Znam da su navedene serije i filmovi većini vrlo zanimljiv dio programa, no poznato je da svi sadržaji koje konzumiramo utječu na naše razmišljanje, stavove i optimizam.
Već sam nekoliko puta pisala koliko je rad odlična aktivnost i dobra doza zdravlja, jer kad radiš ne stigneš pratiti gluposti i sitnice, a i malo vremena ostaje za razmišljanje o svemu i svačemu. Kako inače malo pratim sve te sadržaje na TV-u, sad sam shvatila da ništa i ne propuštam. U tim večernjim terminima, inače se okružim odličnim knjigama, zanimljivim edukativnim sadržajima na internetu, porazgovaram sa zanimljivim i dobronamjernim ljudima na društvenim mrežama i kreiram svoj drugačiji svemir. Moj svemir možda nije isti kao vaš svemir, no važno je da ste zadovoljni sadržajem svog svemira i da jednostavno ne dopustite sadržajima koji vam smetaju da naruše vaš ritam i ravnotežu. Dolaze li ti sadržaji s TV programa, iz obitelji, kruga prijatelja ili poznanika, radnog okruženja ili iz nekog drugog smjera, nije ni važno. Važno je da otkrijete koji su to sadržaji i iz kojeg smjera dolaze te im zatvorite vrata svog svemira. Onda ključ dajte samo odabranima. 

ponedjeljak, 17. veljače 2014.

Izazovi

Neka istraživanja kažu da su izazovi i noviteti u životu najvažniji elementi sreće. Dakle, ako nam se događa nešto novo, ako smo suočeni s neočekivanom situacijom, to nam pruža snažan osjećaj zadovoljstva. Ako upoznajemo nove ljude, ako pogledamo neku novu predstavu, ako otputujemo u grad u kojem nismo nikada bili, ako naučimo igrati novu igru, sve su to izazovi koji nas čine zadovoljnijima. Neočekivani događaji često su izvor zadovoljstva, što je u suprotnosti s našom potrebom da se držimo poznatih i uhodanih aktivnosti kako bismo lakše upravljali svojim svakodnevnim poslovima.
Naravno, svi ponekad upadnemo u rutinu... Ipak, važno je da se zapitamo što smo prošli tjedan učinili novo i u kojem području smo napravili korak naprijed? Ako je riječ o nekoj novoj vještini, obično takav trud zahtijeva dodatni napor no uvijek nakon što ostvarimo zacrtano, osjećamo veliko zadovoljstvo i sreću.
Nije jednostavno stalno sam sebe motivirati i gurati, no jedino to nam ostaje kao trajni zadatak, jer sami sa sobom stalno imamo posla...


Ako želite upoznati neke nove ljude i napraviti jedan iskorak do zadovoljstva ovaj tjedan, pridružite nam se na 1. večeri uspješnih poslovnih priča, 20. veljače. Više na ovom linku.

četvrtak, 13. veljače 2014.

Pamti pa vrati...

Prije par dana mi se dogodio jedan zaista predivan događaj iz kojeg sam puno naučila i podsjetila se na važne "zakone" u životu.
Bio je to jedan užurban dan između telefonskih poziva i konzultacija u Filaksu. Dok sam razgovarala telefonom i paralelno čekala buduću polaznicu za upis, zaboravila sam zatvoriti vrata od ureda.
U međuvremenu je u hodnik ušao beskućnik, u jako lošem kaputu, sav mokar i pitao može li si napraviti kavu u automatu. Rekla sam mu da može, pitao me za boce, ali nažalost nisam imala.... Zaboravila sam da su mi otvorena vrata i otišla sam u drugu sobu i nastavila razgovor. Aparat za kavu je točno pored ureda gdje su bila otvorena vrata i obzirom da je riječ o maloj sobi, odmah iz hodnika je vidljivo da nikoga nema unutra. Uzeo je kavu, čula sam kako je aparat završio s radom i kako je izašao iz hodnika (čuje se zvuk vrata). 
U međuvremenu su u hodnik ulazili i drugi ljudi, čula sam da je došao gospodin koji održava aparat i da su neki dolazili u druge urede. Nažalost, tek nakon pola sata sam shvatila da sam ostavila novčanik na stolu i otvorena vrata i sva izbezumljena otišla provjeriti je li sve u redu. Veoma je rizično ostaviti novčanik tik do vrata, dostupan, zajedno sa svim dokumentima. Kad sam došla u sobu, vidjela sam da je sve na mjestu. Ljudi su prolazili, a među njima i taj predivni beskućnik, čovjek koji nema ni za odjeću, vjerojatno nema ništa, a nije želio uzeti tuđe. Zahvalna sam što se to dogodilo da svi vidimo kako nas ne određuje životna situacija u kojoj smo se našli (bez obzira jeste li bogati, prosječni ili siromašni), nego svaki dan imamo izbor odlučiti kakav ćemo biti čovjek... Obzirom na predrasude koje vladaju, neki će pomisliti da su političari ili bogati ti koji zapravo kradu, netko će pomisliti da su to ljudi kojima je ugrožena egzistencija... Ipak, najvažnije je da ne trošimo vrijeme na rasprave o tome tko je u pravu, već je važno vidjeti što možemo konkretno učiniti za druge... Kako sam bila jako sretna što su se svi prolaznici bili jako pošteni, uključujući i beskućnika kojem "naoko" najviše treba instant pomoć, odlučila sam ovo zapamtiti i podijeliti s drugima kao poruku.
Naslov ovog teksta je "Pamti pa vrati". Vjerojatno ste pomislili da je riječ o nekoj drugoj temi, tj. možda osveti ili vraćanju "milo za drago". Nije. Zapamtila sam ovaj događaj i drugi dan odlučila pomoći (vratiti) udruzi koja brine o beskućnicima... Evo i vama inspiracija da vidite imate li što viška što možete proslijediti u udrugu Dom nade (link).

Svatko od nas svaki dan odlučuje kakav će od danas biti čovjek. Hvala svima koji su obzirni, misle na druge i pošteno žive svoj život.

nedjelja, 9. veljače 2014.

Ah, taj novac 3!


Zašto je tako teško vladati svojom financijskom situacijom?

Evo i zadnjeg teksta o financijskim pravilima. Prvi i drugi tekst možete pronaći na blogu pod istim naslovom.

Sigurno ste već puno puta čuli ili čitali da postoje univerzalna pravila za stjecanje bogatstva i da se ta pravila mogu naučiti. To je vjerojatno točno, no zašto onda ljudi ne slijede ta pravila? Zašto je kod nekih osoba novčana situacija zaista odlična, a neki jedva preživljavaju iz mjeseca u mjesec?!

Pravila ima bezbroj, no najčešće ih samo pročitamo i kažemo da tu ima nešto istine, no ne odlučujemo se posvetiti njihovom dosljednom pridržavanju niti proučavanju... I sama sam proučavala brojna pravila o zaradi i postizanju uspjeha, no niti jedno od pravila ne funkcionira bez naše volje da nešto zaista i poduzmemo ili promijenimo. Navodim neka od odabranih pravila pa se nadam da će nekima od vas pomoći da pronađete svoje financijski izazov i moguće rješenje. Međutim, ako ipak odlučite da ništa ne želite mijenjati – opet ste donijeli odluku! Sretno!


11. pravilo: Odbacite igre na sreću!
Vrlo mali broj ljudi postane bogataš osvajanjem velikog iznosa na igrama na sreću. Vrlo malo ljudi su inovatori koji na jednoj ideji zarade ogroman iznos. Nažalost, u tim situacijama ljudi dobiju puno medijske pažnje pa se čini da je ta sreća "na dohvat ruke". Teško je da će nam se ispuniti san i da ćemo pogoditi sretne brojeve. Dok gubimo vrijeme na igre, ne razvijamo vještinu prepoznavanja prilika na tržištu...

12. pravilo: Razvijte uporište!
B. Tracy smatra da svi uspješni ljudi imaju razvijeno tzv. uporište. Uporište je ključan faktor za povećanje vašeg potencijala za uspjeh. Uporište može biti znanje koje vam pridaje vrijednost jer tako možete brže ostvariti rezultate. Uporište može biti vještina zbog koje ćete biti više plaćeni. 20 posto najuspješnijih prodavača u prosjeku zarađuje i do petnaest puta više od lošijih 80 posto. Uporište može biti novac. Obogate se ljudi koji su sposobni štedjeti i kad malo imaju. Za to je potrebna disciplina u 3 smjera: naučiti redovito štedjeti, izvući se iz dugova i stvoriti gotovinsku pričuvu. Ponovit ću za svaki slučaj... :) Za financijsko uporište je potrebna disciplina!

13. pravilo: Običnu ideju pretvorite u grandioznu izvedbu
Bogati ljudi dolaze iz svih djelatnosti... Neki su se bavili građevinom, neki ugostiteljstvom, neki su veterinari, a neki frizeri... Svako područje rada može biti odskočna daska i u puno djelatnosti možete biti pobjednik.
Trendovi se mijenjaju, mijenjaju se uvjeti na tržištu, mijenjaju se najtraženija zanimanja... Međutim, svugdje u svijetu ostaje isto univerzalno pravilo koje mnogi zaboravljaju - svoj posao obavite bolje nego konkurencija!

14. pravilo: Odbacite tuđe mjere uspjeha!
Dok smo bili djeca, slušali smo roditelje i profesore koji su nam uvijek govorili kako da se ponašamo da bismo postigli ciljane rezultate! Prije smo postizali zadovoljstvo u ispunjavaju tuđih očekivanja. Nakon toga smo pronalazili zadovoljstvo u odobravanju od strane važnih ljudi oko nas. Međutim, s vremenom sve manje zadovoljstva pronalazimo u tom odobravanju i postajemo nezadovoljni. Dakle, za početak, prisjetite se koje su to "mjere" tuđeg uspjeha koje ste slijedili i odlučite postaviti vlastite mjere. Za početak, dovoljno je osvijestiti situaciju u kojoj ste se našli slušajući druge!

15. pravilo: Ne osuđujte uspjeh!
Možda se već jako trudite, vrijedno radite, planirate, vizualizirate, a ništa od veće zarade... Možda se već pitate što se zapravo događa... Možda već mislite da je netko osmislio neku zavjeru da vas spriječi na putu do uspjeha... Možda već mislite da ste rođeni pod nesretnom zvijezdom... Možda ste već ljuti na one koji stalno uspijevaju... Kad se dovedete do stanja uma u kojem s nezadovoljstvom govorite o financijskom uspjehu i vjerujete da je to već postalo nemoguće postići, tada ste zatvorili svoja vrata pred uspjehom.

16. pravilo: Sve što možete zamisliti, možete i postići!
O financijskom uspjehu ne treba razmišljati kao o nekoj budućnosti... Nitko nam ne može oteti uspjeh... Nitko nam ne može osigurati uspjeh... Jedini alat koji uvijek imamo na raspolaganju smo - MI! Kad nekoga optužujemo za nedostatak uspjeha, nemoćni smo! Kad od nekoga drugog očekujemo da nam pomogne, nemoćni smo! Većina ljudi prvo mora shvatiti da ima moć upravljanja nad vlastitim životom. 
Također, većina ljudi prvo mora prihvatiti i preuzeti tu odgovornost, što nije lako... Postići ono što želimo nije lako... Ako svaki dan radimo ono što nam je ugodno, ostat ćemo prosječni ili ćemo završiti ispod prosjeka. Ostaje nam samo da se zapitamo koji rezultat možemo prihvatiti...

subota, 8. veljače 2014.

Vrijednost posla

Radeći u kaosu, zbrci, prema zahtjevima koji stižu od drugih, dogodi se da s vremenom izgubimo osjećaj koliko nam vremena treba za neku aktivnosti i koliko ta aktivnost stvarno vrijedi.

U razgovoru s prijateljicom, rekla mi je da u svoj raspored jednostavno ne može ubaciti administraciju jer ima osjećaj da je tog posla previše te da uz ostale obveze to jednostavno ne stigne raditi tijekom dana. Odlučila je angažirati asistenta tj. suradnika koji će to raditi za nju. Naravno, ako imamo tu mogućnost, uvijek je dobro imati pomoć za aktivnosti koje nam oduzimaju vrijeme koje možemo iskoristiti mudrije.
Međutim, ukoliko pod utjecajem brojnih aktivnosti koje stižu od drugih (nadređenih, klijenata, suradnika itd) više nismo u mogućnosti procijeniti koliko vrijedi i koliko vremena oduzima neki posao, važno je da uspostavimo ritam, odnosno disciplinu obavljanja pojedinih zadataka koje želimo analizirati.

Recimo, ako je taj posao odgovaranje na veliku količinu e-mail poruka, važno je da u danu odredimo vrijeme (1 puta ili više puta tjedno, ovisno o potrebi) i definiramo u koje doba dana ćemo taj posao obavljati (npr. od 12.00 do 13.00). Nakon što uspostavimo određeni ritam i pridržavamo se rasporeda, nakon par dana ćemo procijeniti koliko vremena zaista treba za obavljanje određenog posla. Naime, dogodi se da neki posao rascjepkamo kroz cijeli dan pa nam se čini da posla ima više nego što ga zaista ima. Isti je slučaj s nekim zadatkom kojeg radimo kroz par dana ili ga odgađamo i onda se na kraju tome posvetimo i obavimo sve za pola sata. Sigurno ste se našli u takvoj situaciji i onda iznenadili kako ste posao brzo obavili... 
Ako sami postignete disciplinu i provjerite trajanje i vrijednost posla u situaciji ako odlučite angažirati nekoga da posao obavlja umjesto vas, znat ćete koliko je vremena stvarno potrebno za taj posao. Tako ćete moći mudrije definirati opis radnih zadataka i precizirati honorar (ili plaću). Isto tako, ako je organizacija posla nešto o čemu trebate razgovarati s poslodavcem ili voditeljem odjela, važno je znati realnu vrijednost posla kako biste mogli pregovarati o plaći i uvjetima u budućnosti, ali i eventualnoj mogućnost da vam netko od kolega pomogne ili da dio posla prenesete na nekog suradnika (ako je potrebno).

Ako se discipliniramo u obavljanju poslova na koje možemo utjecati, ostat će nam više vremena za bavljenje važnijim aktivnostima koji su možda značajniji u vašem poslu. Vrlo često se dogodi da ljudi više vremena ulažu u manje vrijedne aktivnosti, a onda više nemaju vremena niti energije za najvažnije. 
Nakon što se discipliniramo, lakše možemo procijeniti je li neki posao važan i koliko nam energije troši, hoćemo li ga proslijediti (i možemo li) drugoj osobi ili ćemo jednostavno odvojiti 2 sata u tjednu i sami ga obaviti. Kao i u svemu, prvo moramo nešto procijeniti da bismo mogli odlučiti što dalje da bismo bili učinkovitiji.

četvrtak, 6. veljače 2014.

Puna stipendija Poslovnog učilišta Filaks

Tko je spreman na usavršavanje vještina, razmjenu i osvježavanje postojećih znanja???

Osigurali smo 1 punu stipendiju za sretnog budućeg Filaksovca za sljedeće programe (po odabiru):
  • Menadžer u malom poduzetništvu
  • Voditelj marketinga
  • Voditelj prodaje
  • Specijalist za oglašavanje i odnose s javnošću
  • Specijalist za internet marketing
  • Voditelj marke (Brand Manager)

I to nije sve! :)
Sudionike koji uđu u uži krug od 9 odabranih, očekuju također fenomenalni uvjeti za upis...

Nagradni zadatak je da nam se javite u inbox na www.facebook.com/filaks i opišete zašto baš vi trebate osvojiti stipendiju i zašto baš u Filaksu!
Za prijavu je potrebno navesti puno ime i prezime i adresu.

Rok za prijavu je 15.02.2014.

Sretno!

Ako smatrate da je ova informacija zanimljiva vašim prijateljima, ljubazno molimo da informaciju proslijedite dalje! Hvala od srca unaprijed! 

Voli vas Vedra kuća znanja!

srijeda, 5. veljače 2014.

Ah, taj novac 2!

Zašto je tako teško vladati svojom financijskom situacijom?

Evo mene s istim uvodom i nastavkom o financijskim pravilima... Prvi tekst možete pronaći na blogu pod istim naslovom.

Sigurno ste već puno puta čuli ili čitali da postoje univerzalna pravila za stjecanje bogatstva i da se ta pravila mogu naučiti. To je vjerojatno točno, no zašto onda ljudi ne slijede ta pravila? Zašto je kod nekih osoba novčana situacija zaista odlična, a neki jedva preživljavaju iz mjeseca u mjesec?!

Pravila ima bezbroj, no najčešće ih samo pročitamo i kažemo da tu ima nešto istine, no ne odlučujemo se posvetiti njihovom dosljednom pridržavanju niti proučavanju... I sama sam proučavala brojna pravila o zaradi i postizanju uspjeha, no niti jedno od pravila ne funkcionira bez naše volje da nešto zaista i poduzmemo ili promijenimo. Navodim neka od odabranih pravila pa se nadam da će nekima od vas pomoći da pronađete svoje financijski izazov i moguće rješenje. Međutim, ako ipak odlučite da ništa ne želite mijenjati – opet ste donijeli odluku! Sretno!


6. pravilo: Radite za sebe!
Prema američkom istraživanju, poduzetnici su ti koji najviše zarađuju. Njihova statistika kaže da više od 70 posto milijunaša ima svoju tvrtku. Za uspjeh u poduzetništvu, osim potrebnih znanja i vještina, potrebno je osmisliti jedinstvenu strategiju. Još uvijek postoje brojni proizvodi i usluge koje se može ponuditi na bolji način, a kupci to nagrađuju zadovoljstvom i povjerenjem. Razmislite je li poduzetništvo vaš put i kako se osjećate ili biste se osjećali u toj ulozi. Osim niza prednosti, poduzetništvo ima i brojne negativnosti stoga dobro promislite jeste li spremni na rad, odricanje, dosljednost, disciplinu i dugi put s opterećenjem.

7. pravilo: Obrazovanje nikome ne jamči uspjeh! 
Odlično je ako ste završili odgovarajuću edukaciju za posao kojim se bavite ili se planirate baviti. Potvrda, diploma ili uvjerenje samo znači da ste vrijedno završili svoje obveze. Isto tako, odlično je ako ste se rodili u obitelji s iznadprosječnim životnim standardom. Međutim, obrazovanje samo po sebi ne jamči i dobru zaradu, jer sigurno poznajete barem nekoliko pametnih i siromašnih ljudi. Nažalost, ni bogata obitelj uvijek ne jamči da će tako biti do kraja života. Puno je ljudi koji su nekad imali sve, a onda izgubili sve ili veći dio materijalne imovine. Uspješni mogu biti samo oni koji unaprijed misle na budućnost i dobro planiranju. Dugoročna perspektiva je ono što razlikuje uspješne ljude, jer danas rade ono što će im itekako trebati sutra.

8. pravilo: Uložite u sebe i cijenite sebe!
Dobar početak je da uložite vrijeme i novac u stjecanje konkretne vještine. To može biti završavanje nekog stručnog ili umjetničkog tečaja, čitanje priručnika ili konkretan rad na nekom projektu. Nije važno kako učimo, odaberite metodu koja vama najbolje odgovara! Ljudi intuitivno cijene one ljude koji rade na sebi i svjesno i planski ulažu u sebe. Iznadprosječni ljudi vide budućnost do 15 godina unaprijed i tako se ponašaju. Ispodprosječni ljudi vide budućnost do sljedeće plaće. Alkoholičar mjeri svoju budućnost do sljedeće čašice. Vi birate!

9. pravilo: Postanite menadžer!
Ako pogledamo statistiku, nakon poduzetnika, druga kategorija uspješnih su menadžeri. 10 posto američkih bogataša čine ljudi zaposleni u velikim korporacijama, odnosno tvrtkama koje su kroz vrijeme postale velike.
Obično su radili 24 sata dnevno da bi ih prvo primijetili, zatim unaprijedili... Tek nakon toga dolazi i velika zarada. To je procedura i postupak. Ne ide obrnuto. Ako primamo visoku plaću i uz to štedimo, nije teško za par godina imati popriličnu svotu na računu. Znam, sad se svi okrenu oko sebe i ne mogu pronaći tvrtku u kojoj bi radili i primali visoku plaću. Treba napraviti nešto da nas uspješni uoče! Isto tako, treba zasukati rukave i prionuti na posao! Za samoanalizu, razmislite jeste li uvijek na svim poslovima dali sve od sebe ili samo onoliko koliko se tražilo? Nažalost, mnogi ljudi rade samo onoliko koliko se očekuje od njih, rijetko više...

10. pravilo: Budite stručnjak!
Jedan dio bogataša dolazi iz kruga liječnika, stomatologa, odvjetnika, arhitekata, inženjera i drugih zanimanja. Ti ljudi dugo studiraju, usavršavaju se i vrlo vjerojatno ih očekuju iznadprosječna primanja. Ako ste već zakasnili za tu kategoriju zanimanja, svakako ostaje mogućnost da se uspješno bavite prodajom. Prodajni predstavnici također dobro stoje na listi bogataša. Međutim, i za to treba hrabrost i volja, kao i za sve! Kod nas je prodaja zanimanje od kojih mnogi bježe, već kad čuju tu riječ... Mnogi nažalost prodaju doživljavaju kao posao kojeg rade oni koji nisu mogli naći nešto pametnije. Jedna gospođa mi je rekla da u životu ne želi raditi posao gdje se mogu izračunati rezultati... 
Obogate se oni koji imaju iznadprosječne rezultate u onome čime se bave!

utorak, 4. veljače 2014.

Taksist koji pljuje

U današnjem, meni potpunom bezazlenom, zastoju u ulici prepunoj parkiranih automobila, naiđoh na nevjerojatno nervoznog vozača taxija koji je na kraju lijepo otvorio svoj prozor i ispljuvao moje staklo. Gledala sam ga užasnuto i samo rekla: "Zapisat ću registraciju!". Sigurno ste čuli i za agresivnije vozače, no zanimljivo je da čovjek od nekih 50 i više godina ima potrebu pljuvati.
Poslije sam se našalila na Facebooku i komentirala da neki pljuju po autima, neki po društvenim mrežama, a ja u svoje šake jer nastavljam s radom... Zaboravljam sve i gledam svoja posla!

Stresne situacije su svuda oko nas, stoga je ključno pronaći svoj mir. Samo u miru čovjek može sagledati situaciju u kojoj se našao. Kaos i dosada podjednako su problematični. Ako nemamo životne energije i volje za radom, u istom smo problemu kao i kad jurimo, pretjerujemo ili živimo u kaotičnim uvjetima. Potrebno je postići jednostavnost bez dosade, aktivnost bez pretjerivanja... Nije pametno ni kopirati tuđi ritam ili obrazac ponašanja. Naš ritam je naša mjera, iz koje onda izvire kreativnost i energija za postizanje svega što smo zamislili. Uživajte u svojoj mjeri!

ponedjeljak, 3. veljače 2014.

1. večer uspješnih poslovnih priča

Baš se veselim planiranju i organizaciji poslovnog skupa Večer uspješnih poslovnih priča. U 2014. godini planiramo održati 6 skupova, a 1. večer uspješnih poslovnih priča održat će se 20. veljače u restoranu Mademoiselle. Ja imam ulogu moderatorice, a uspješne priče će nam prezentirati gosti Mirela Španjol Marković iz Ciceron komunikacija, Tanja Milošević iz Taraban lobija i Prim. dr. sc. Silvio Altarac.

Na poslovnom skupu dobit ćemo odgovore o 5 korisnih vještina koje pomažu u ostvarivanju poslovnog uspjeha i 3 ključnih ljudi koji su našim gostima pomogli u ostvarivanju uspjeha. Vjerujem da će pozitivna iskustva donijeti inspiraciju mnogima da i sami potraže elemente svog uspjeha i planiraju nove pothvate u svom profesionalnom životu. Također, skup je prilika za druženje i razmjenu ideja.

Za početak i najavu novog projekta u organizaciji tvrtke Filaks, donosim svoj pregled korisnih vještina i ključnih ljudi koji su me inspirirali na mom poslovnom putu i razvoju.

5 korisnih vještina s kojima bih se ja mogla pohvaliti:
  1. kreativnost - uvijek spremna na originalno rješavanje izazova uz često ograničena sredstva
  2. snaga - uvijek spremna i kada je teško
  3. dosljednost - uspjeh se ostvaruje korak po korak
  4. upornost - trudim se biti optimistična i pozitivna, no idem dalje i kada je teško...
  5. aktivnost - mislim da neka buduća nagrada za aktivnost mora nositi moje ime :) 
3 ključnih ljudi koji su me inspirirali da započnem ili da i dalje radim ono što volim:
  1. bivši poslodavci (svi redom) - naučila sam puno, radila različite poslove, stekla iskustvo, ali još važnije - shvatila da imam svoj "film" i da ga moram realizirati
  2. mama - rekla mi je "Ako možeš zaraditi drugima, možeš i sebi, samo kreni...". Hvala mami!
  3. Prof. dr. sc. Tomislav Ivančić - "Duša se hrani riječju koja daje optimizam, ulijeva povjerenje, osnažuje nadu i osposobljava za ljubav. Duša brzo ogladni. Kad god te zahvate misli koje te bacaju na tlo i tjeraju te da govoriš kako više ne možeš, tada posegni za mislima koje te dižu, okreću prema svjetlu i kažu da je sve moguće onome koji vjeruje."

Kontakt za prijave za Večer uspješnih poslovnih priča: elvira@filaks.hr
Link za više informacija: Filaks

nedjelja, 2. veljače 2014.

Lokacija, lokacija, lokacija...

Sigurno ste čuli bezbroj puta da je za uspjeh u nekim djelatnostima najvažnija lokacija, lokacija i lokacija... Naravno, ima tu istine. Normalno je da će poslovni prostori gdje prolazi veći broj ljudi biti uočljiviji i možda privući slučajne prolaznike... No, kad uspijete privući ljude na lokaciju koja baš i nije idealna, onda je riječ o nečemu jedinstvenom i atraktivnom. Naime, dobih usmenu preporuku za mek Per's  pa sam se uputila na Zagrebačku cestu da se osobno uvjerim :)

Ovo na fotografiji su Štrojncli bake Drage koje smazah na brzinu :)

Nisam dobila gratis porciju, ne znam nikoga tamo, ali odlučih podijeliti oduševljenje s vama. Interijer je jako zanimljiv, zaposlenici ljubazni, hrana ukusna, fora nazivi jela, količina i više nego dovoljna, toalet jako uredan... Eto, nije lokacija jedino što prodaje... Ima nešto i u kvaliteti, srdačnosti, posebnoj ponudi, posebnoj brizi i osmijehu. Dakle, moja pohvala za biznis koji ruši već dosadna pravila i umanjuje vrijednost "fraza" koje se ponavljaju iz generacije u generaciju i uzimaju kao "recept" za uspjeh.

Fraze su zgodne za prepričavanje, a za uspjeh nekog projekta treba imati osmišljen pristup i jedinstvenost ponude. Ja bih samo zaključila da za uspjeh treba imati kreativnost, kreativnost i kreativnost...

Sreća i uspjeh

Prije par dana održala sam radionicu na temu "Kako se motivirati". Grupa je bila interaktivna, razgovarali smo o problemima u međuljudskim odnosima i procedurama koje nas demotiviraju, uz naravno savjete kako poboljšati situaciju na poslu.

Nakon radionice,  kako to već ide, dobijem i povratne informacije. Komentari su bili lijepi, a dobila sam i jednu zaista dobronamjernu sugestiju od jedne meni drage i simpatične osobe. Gospođa mi je rekla da misli da bi trebala malo manje govoriti o tome koliko sam sretna sa svojim poslom, jer taj moj uspjeh i zadovoljstvo vjerojatno neće postići većina ljudi pa je to malo nezgodno za slušati. Baš joj hvala na tom komentaru! Naravno, razmislila sam o tome što je rekla i pokušala sagledati situaciju s više strana, što uvijek činim.

Nakon toga sam se zapitala što ljudi više vole slušati... Lijepe priče i pozitivne primjere ili loše priče s kompliciranim poslovnim situacijama. Čini mi se, vjerojatno ovo drugo... S kolegicom Natašom Trojak sam napisala i knjigu o ružnim poslovnim situacijama koja se zove "Vražja posla: kako preživjeti (ne)moguće poslovne situacije". Dobili smo jako lijepe komentare na tu knjigu, jer se puno ljudi moglo prepoznati u tim (ne)mogućim situacijama na poslu.

S druge strane, iritiraju li nas uspješne priče i tražimo li možda "zamjerke" onima koji su došli do sretne točke u životu kad je riječ o poslu? Ja bezbroj puta naglašavam da sam jako sretna s onim što radim, upravo iz razloga jer sam prošla loše faze na poslu i radila na poslovima koji mi nisu odgovarali. Uvijek ističem da nije bio problem samo u tim tvrtkama, već i u meni koja sam radila poteze koji nisu imali smisla. Naime, mijenjati sustav i cijeli kolektiv može pasti na pamet samo jednom tvrdoglavom "ovnu" :) :)
Kad sam shvatila da to nije dobar put, okrenula sam se sebi, preuzela odgovornost i rizik i odlučila nastaviti dalje sama... To nije laka odluka, ali je odluka koju sam ja morala donijeti da ne bih cijeli život bila u "klubu prigovarača", odnosno onih ljudi koji cijelo vrijeme imaju problem, no malo čine da nešto promijene oko sebe.

Uspjeh ostavlja tragove i treba ih potražiti. Sve što je postigla jedna osoba, vjerojatno može postići i druga. I vezano za komentar s početka teksta, ja vjerujem da svatko od nas može pronaći bolje radno mjesto, postići više, zarađivati više, imati bolje kolege, biti sretnija i uspješnija osoba. To nije samo moje pravo i nisam ja jedini primjer! Zaista vjerujem da mnogi ljudi mogu postići više od onoga s čim se sada zadovoljavaju!

Upravo o uspješnim pričama ćemo razgovarati na 1. večeri uspješnih poslovnih priča u kojoj ću ja imati ulogu moderatora, a gosti su Mirela Španjol Marković, Tanja Milošević i Silvio Altarac. Više informacija o poslovnom skupu možete potražiti na našoj web stranici: link

I za kraj, na zidu prijatelja na Facebooku pronađoh link na ovaj zanimljiv članak pa dijelim: Što možete naučiti od sretnih ljudi